خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در مراسم کاشت نهال صلح:

ایران پیشگام صلح در جهان است / مشکلات محیط زیست با شعار و وعده حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۹۷

اید نگاه واقعی به محیط زیست داشت. نمی‌توان با شعار کار‌ها را به پیش برد. محیط زیست نیازی به وعده ندارد بلکه باید تلاش شود ریشه مشکلات یافته و مسئولین در کنار مردم و سازمان‌های مردم نهاد برای حل این مشکلات گام بردارند.

ایلنا: معاون رئیس جمهور در مراسم کاشت نهال صلح گفت: تا زمانی که امنیت نباشد صحبت از محیط زیست و آموزش معنا نخواهد داشت. منطقه ما نیازمند صلح است و کشور ما ایران به عنوان پیشگام در این زمینه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار پس از کاشت نهال صلح به جمع خبرنگاران آمد با بیان اینکه در سال ۸۱ با حضور ۶۰ سفیر از کشورهای مختلف نمونه‌هایی از گل و گیاه این کشور‌ها در پارک پردیسان کاشته شد اظهار کرد: این حرکت بسیار ارزشمند بود و از آنجا که همزمان با مطرح شدن گفتگوی تمدن‌ها بود بسیار تأثیرگذار بود. امیدواریم هم‌اکنون نیز کشورهای مختلف از دنیا با ارائه نمونه‌ای از گیاه و خاک کشورشان در بلوار صلح پارک پردیسان نماد صلح را در میان ملت‌های مختلف احیا شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کاشت نهال صلح در شرایط کنونی با توجه به سفر رئیس جمهور به نیویورک می‌تواند نیم نگاهی به صلح باشد اظهار کرد: قطعاً اینگونه است. رویکرد تدبیر و امید دولت یازدهم برای اصلاح مناسبت‌ها با دنیاست. ایران کشور صلح‌دوست است و معتقدیم مبنای پیشرفت و اعتلای بشر ریشه در صلح است چرا که در این شرایط است که کیفیت زندگی ارتقا می‌یابد. محیط زیست توسعه و آموزش‌ها بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در دهه گذشته خاورمیانه محل جنگ بین ملل بوده است تصریح کرد: این جنگ‌ها آسیب‌های زیادی را به جوامع وارد کرده است به طوری که علاوه بر انسان‌ها و از بین رفتن جوامع محیط زیست نیز آسیب دیده است و هم‌اکنون در آستانه اجلاس مجمع جهانی ملل متعهد و روز جهانی صلح باید مقدمات صلح و رشد و اعتلای بشر برداشته شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که امنیت نباشد صحبت از محیط زیست و آموزش معنا نخواهد داشت. منطقه ما نیازمند صلح است و کشور ما ایران به عنوان پیشگام در این زمینه بوده است. کاشت این درخت نماد صلح است و بدون شک رئیس جمهور نیز پیام ایرانیان را درباره صلح در نیویورک به اطلاع جهانیان خواهد رساند.

ابتکار درباره مسائل و مشکلات محیط زیست گفت: باید نگاه واقعی به محیط زیست داشت. نمی‌توان با شعار کار‌ها را به پیش برد. محیط زیست نیازی به وعده ندارد بلکه باید تلاش شود ریشه مشکلات یافته و مسئولین در کنار مردم و سازمان‌های مردم نهاد برای حل این مشکلات گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها در کشور و محیط زیست تأثیرات مخربی داشته است گفت: دلواپسی من در حوزه محیط زیست زیاد است. خاک، هوا، آب، تنوع زیستی، دریاچه ارومیه، دریای خزر و در محیط زیست جهانی گرم شدن زمین، لایه ازن همه دلواپسی‌های من است. که امیدوارم این دلواپسی‌ها با تلاش رفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز