خبرگزاری کار ایران

مهدی حجت در گفت و گو با ایلنا:

تعویق ۴ ماه حقوق کارمندان سازمان میراث/ فعالیت بخش خصوصی در کاخ نیاوران غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۸۸

بنیاد علمی و فرهنگی تعزیه و همایش های آیینی بخش خصوصی است که به سفارش شهرداری اجازه فعالیت در این کاخ به آن صادر شده بود / ما مشکلی با فعالیت این بنیاد نداریم اما امکان این فعالیت در داخل کاخ وجود ندارد.

ایلنا: معاون میراثفرهنگی سازمان میراثفرهنگی، گفت: اجازه فعالیت به بخش خصوصی در کاخ نیاوران غیرقانونی است.

مهدی حجت در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره چرایی توقف طرح احداث" خانه میراثفرهنگی و آیینی " در کاخ موزه نیاوران، اظهار کرد: طبق قانون نمی توان به بخش خصوصی اجازه فعالیت در کاخ نیاروان داد بنیاد یا بخش خصوصی نمی تواند بر اساس قانون در ساختمان های کاخ نیاوران فعالیت کنند.

وی ادامه داد: اینکه بنیاد به هر دلیلی بخواهد در ساختمان های کاخ نیاروان تغیبرات اعمال کند غیرقانونی است و اگر این اجازه به بخش خصوصی در ساختمان کاخ نیاوران داده است غیرقانونی است و باید متوقف شود. هر نوع تغییری باید با مجوز باشد و تمامی کارها با این شرایط باید متوقف شود.

معاون سازمان میراثفرهنگی با اشاره به اینکه بنیاد علمی و فرهنگی تعزیه و همایش های آیینی بخش خصوصی است که به سفارش شهرداری اجازه فعالیت در این کاخ به آن صادر شده بود، گفت: ما مشکلی با فعالیت این بنیاد نداریم اما امکان این فعالیت در داخل کاخ وجود ندارد. نمی توانیم کاری کنیم و باید مصوبات قبل در مورد فعالیت بخش خصوصی در کاخ نیاروان تجدید نظر شود و به حالت عادی برگردد.

حجت درباره انتشار این مطلب که این محل که پیش از این متروکه و محل اجتماع معتادان منطقه بود، برای افتتاح در ۲۶ شهریورماه جاری در حال آماده سازی بود صراحتا اعلام کرد: این اخبار از سوی افرادی منتشر شده است که اطلاعات کافی نداشتند. ساختمان در داخل کاخ نیاروان چگونه محل معتاد می شوند! یک ساختمان در کاخ نیاروان بود که بدون استفاده بود و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته در حالی که قانونی نبوده است.

وی ادامه داد: برای این فضاها باید کاربری مناسب در نظر گرفته شود این بنیاد محترم نیز جایی را مناسب کارشان پیدا کنند چرا که ما نمی توانیم ساختمان نیاروان را برای این بنیاد در نظر بکیریم که مجاز نیستیم. اگر هم قبلا این کار صورت گرفته و توافقی بوده خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه سازمان میراثفرهنگی پولی ندارد و چهار ماه است که حقوق بسیاری از کارمندانش را پرداخت نکرده است، افزود: سازمان وضع نامناسبی دارد و اگر قرار باشد کاری انجام شود در ابتدا و قبل از ساخت و ساز در جایی، باید کارمندان سازمان را ساماندهی کنیم که دو نفر در یک صندلی ننشینند.

حجت با بیان اینکه ابتدا باید به سازمان سرو سامان داد و بعد به کارهای فرعی بپردازیم، تصریح کرد: نمی توان سراغ کارهای جانبی رفت قطعا بعد از سامان یافتن سازمان حتما به موارد دیگر رسیدگی می کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز