خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی اسبق وزارت بهداشت:

پزشک خانواده باید پاسدار سلامت باشد

کد خبر : ۱۰۵۲۳۰

برنامه پزشک خانواده بحثجدی در حوزه سلامت بوده است که اگر رویکرد درستی نسبت به این برنامه نداشته باشیم هرچه تلاش می‌کنیم به جایی نمی‌رسیم.

ایلنا: ‌ معاون پژوهشی اسبق وزارت بهداشت گفت: ‌پزشک خانواده باید پاسدار سلامت باشد نه اینکه گوشه‌ای بنشینند و منتظر باشد مریض برای درمان مراجعه کند زیرا در این صورت به هیچ جا نمی‌رسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " حسین ملک افضلی " در مراسم تودیع و معارفه معاون بهداشتی وزیر بهداشت که امروز برگزار شد، گفت: برنامه پزشک خانواده بحثجدی در حوزه سلامت بوده است که اگر رویکرد درستی نسبت به این برنامه نداشته باشیم هر چه تلاش می‌کنیم به جایی نمی‌رسیم.

وی خاطر نشان کرد: برنامه پزشک خانواده وقتی ارزش دارد که بعنوان یک استراتژی در رسیدن به مراقبت‌های اولیه بهداشتی در نظر گرفته شود.

ملک افضلی با تأکید براینکه برنامه پزشک خانواده باید پوشش همگانی داشته باشد، افزود: باید چنان اقدام کنیم که فقیر، غنی و به طور کلی همه افراد جامعه تحت پوشش قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم موفق شویم باید اصل را بر توانمندسازی جامعه بگذاریم، افزود: اگر بخواهیم تحول اساسی ایجاد کنیم باید فرد، خانواده وجامعه را توانمند کنیم به گونه‌ای که خودشان احساس مسئولیت کنند.

ملک افضلی خاطرنشان کرد: باید در پکیج برنامه پزشک خانواده به سه خدمت ارتقا، پیشگیری و غربالگری اهمیت بدهیم.

معاون پژوهشی اسبق وزارت بهداشت افزود: باید بخش خصوصی را در سیستم ارجاع لحاظ کنیم و جایگاه آن را در این سیستم درست تعریف کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز