خبرگزاری کار ایران

نعمتی در جمع خبرنگاران:

اگر نماینده‌ای برای استیضاح به حجت شرعی نرسیده، نباید این کار را انجام دهد/ تعداد نهایی متقاضیان استیضاح ۲۴ نفر هستند

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۰۳۰

نماینده تهران گفت: اگر عزیزی برای استیضاح به حجت شرعی نرسیده باشد، نباید این کار را انجام دهد و اگر به حجت شرعی رسید باید استیضاح را انجام دهد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه استیضاح ربیعی با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در قضیه استیضاح آقای ربیعی چند اتفاق افتاد. اول اینکه کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون رسیدگی‌کننده به طرح استیضاح باید جلساتی را در این خصوص برگزار می‌کرد و البته رییس کمیسیون اجتماعی اعلام کرد کمیسیون اجتماعی نتوانست سر وقت جلسه تشکیل دهد.

وی افزود: طبق مواد ۲۱۲ و ۲۱۳ آیین‌نامه داخلی مجلس ظرف مدت مقرر تعیین شده توسط هیات رییسه مجلس، کمیسیون مربوطه باید جلسه استیضاح را برگزار کند اما به دلیل برگزار نشدن این جلسه و اعتراض متقاضیان استیضاح، جمعی از نمایندگان خواستار در دستور قرار گرفتن استیضاح در صحن علنی بودند حتی دیروز هم در جلسه هیات رییسه مجلس دراین باره صحبت کردیم ولی به دلیل شفافیت آیین‌نامه مجلس باید جلسه استیضاح برگزار می‌شد که امروز این جلسه در جریان است.

نماینده تهران یادآور شد: اتفاق بدی که امروز در صحن علنی مجلس افتاد، این بود که این دوستان باید در موافقت با استیضاح و مخالفت با ربیعی صحبت می‌کردند اما این آقایان پشت تریبون مجلس نیامدند و به نظر بنده کار خوبی نکردند.

وی گفت: اگر عزیزی برای استیضاح به حجت شرعی نرسیده باشد، نباید این کار را انجام دهد و اگر به حجت شرعی رسید باید استیضاح را انجام دهد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. بعد از اتفاقی که افتاد هیات رییسه ۱۵ دقیقه تنفس داد و باز مجددا جلسه استیضاح آغاز شد و جمع بندی این بود که استیضاح انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تعداد نهایی متقاضیان استیضاح را ۲۴ نفر اعلام و تاکید کرد: اگر حتی یک نفر از این آقایان خواستار برگزاری جلسه استیضاح باشد، باید طبق قانون این جلسه برگزار شود. روند، روند قانونی است و صراح قانونی بسیار شفاف است حتی در قانون اساسی هم این مسئله مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز