خبرگزاری کار ایران

با رای موافق نمایندگان؛

تبصره الحاقی فروش اراضی ملی و دولتی به تلفیق ارجاع شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۶۰۳

یکی از تبصره‌های الحاقی لایحه بودجه که مربوط به فروش اراضی ملی و دولتی بود٬ جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ارجاع داده شد.

نمایندگان مردم یکی دیگر از تبصره‌های الحاقی لایحه بودجه را که مربوط به فروش اراضی ملی و دولتی بود را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر روز یکشنبه ۳ اسفند مجلس٬ و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور، تبصره الحاقی ۹ لایحه مذکور را که مربوط به فروش اراضی ملی و دولتی بود، جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

پیشنهاد غلامرضا کاتب برای حذف این تبصره الحاقی با مخالفت نمایندگان روبرو شد و باهنر با بیان اینکه این تبصره الحاقی مغایر قانون برنامه پنجم توسعه است، اعلام کرد که تصویب این تبصره نیاز به دو سوم آرا دارد که نمایندگان با تصویب این تبصره الحاقی مخالفت کردند.

در نتیجه این تبصره الحاقی برای حذف به رأی گذاشته شد که نمایندگان با حذف آن نیز مخالفت کردند. سرانجام این تبصره برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ارجاع داده شد.

براساس این تبصره الحاقی ارجاعی به کمیسیون تلفیق؛ دولت موظف است در سال ۱۳۹۴ اراضی ملی و دولتی که در اجرای لایحه قانونی نحوه واگذاری و احیای اراضی در حکومت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲۵/۶ / ۱۳۵۸ شورای انقلاب و اصلاحات بعدی آن و مواد(۳۱) و(۳۲) آیین‌نامه اجرائی آن و در خارج از محدوده شهر‌ها واگذار شده است را با رعایت تبصره(۲) ماده(۹) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، پس از اجرای کامل طرح و تأیید هیأت نظارت ماده(۳۳)(اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع) مشروط به حفظ کاربری و عدم تفکیک به قیمت کار‌شناسی روز به فروش رسانده و درآمد حاصله، تا سقف یک هزار میلیارد ریال(۱/۰۰۰ / ۰۰۰/۰۰۰ / ۰۰۰) را به خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز