خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

جزئیات پنجمین روز بررسی بودجه ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۰۷۱

جزئیات لایحه بودجه کل کشور در نوبت صبح٬ با تصویب قوانین مختلف در حوزه‌های بودجه‌ سازمان‌های مناطق آزاد٬ تعیین تکلیف مازاد درآمدی دو وزارتخانه‌ و… به پایان رسید.

پنجمین روز بررسی جزئیات لایحه بودجه کل کشور در نوبت صبح٬ با تصویب قوانین مختلف در حوزه‌های بودجه‌ سازمان‌های مناطق آزاد٬ تعیین تکلیف مازاد درآمدی دو وزارتخانه‌٬ اخذ تسهیلات دانشگاه‌ها و… به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ امروز در پنجمین روز رسیدگی به جزییات لایحه بودجه ۹۴، نمایندگان مواردی از قانون را به تصویب رساندند.

همچنین ادامه رسیدگی به بخش‌های درآمدی جزئیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور نیز امروز در دستور کار مجلس بود.

درآمد بورسی وزارت علوم و بهداشت مشخص شد
امروز در مجلس درآمد بورسی و ارزی دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تعیین شد.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور، با بند(ز) تبصره ۱۳ ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند.

درآمدهای تبادلات ارزی دانشجویان خارج از کشور به خزانه واریز می‌شود

وزارت علوم و بهداشت مکلف به واریز درآمدهای حاصل از فروش ارز در وجه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور به خزانه شدند.

این مورد در پی تصویب بند ط تبصره ۱۳ ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند که به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری(سازمان امور دانشجویان) و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه داده می‌شود منابع ریالی حاصل از فروش ارزی که از منابع خارج از کشور در وجه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور یا دانشگاههای محل تحصیل آنان پرداخت می‌شود را وصول و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۴۷ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

ممنوعیت واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی تا پایان برنامه پنجم

متوقف شدن واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی تا پایان برنامه پنجم توسعه توسط نمایندگان مجلس تصویب شد.

نمایندگان با پیشنهاد الحاق عبارت «واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی تا پایان برنامه پنجم ممنوع می‌باشد» به جزء ۲ بند الف تبصره ۱۳ با ۱۰۶ رأی موافق، ۵۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

پرداخت سهم بیمه کارفرمایی کارگزاران و پیمانکاران مخابرات روستایی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به پرداخت حق سهم بیمه کارفرمایی تمامی کارگزاران و پیمانکاران مخابرات روستایی از محل مازاد درآمد اعتبارات تخصیص یافته تا سقف دو هزار و چهارصد میلیارد ریال شد.

بر این اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به پرداخت حق سهم بیمه کارفرمایی کلیه کارگزاران و پیمانکاران مخابرات روستایی به تاریخ قبل از واگذاری شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی از محل درآمد قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز و فعالیت بخش غیر دولتی از محل مازاد درآمد اعتبارات تخصیص یافته(بیشت و هشت هزار میلیارد ریال) تا سقف دو هزار و چهارصد میلیارد ریال شد.

اخذ تسهیلات دانشگاه‌ها از بانک‌ها به میزان سقف درآمد سال ۹۳

دانشگاه‌های کشور با مجوز نمایندگان مجلس٬ مجاز به اخذ تسهیلات از بانک‌ها تا سقف درآمد اختصاصی خود در سال ۹۳ شدند.

به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی دستگاههای مشمول بند(ب) ماده(۲۰) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود تا سقف درآمد اختصاصی سال ۱۳۹۳ نسبت به أخذ تسهیلات از بانک‌ها اقدام کنند.

تعیین تکلیف مازاد درآمدی دو وزارتخانه‌

بر اساس تصویب نمایندگان٬ مازاد درآمد اختصاصی ادارات کل آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان هر استان به همان استان و همان شهرستان وصول‌کننده اختصاص خواهد یافت.

امروز نمایندگان با بند ج تبصره ۱۳ ماده واحده در بخش درآمدی لایحه بودجه موافقت کردند که براین اساس به وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان اجازه داده می‌شود درآمدهایی را که براساس قوانین مصوب دریافت می‌کند٬ به استثنای درآمدهای موضوع بند(م) تبصره(۳) این قانون به حساب درآمد اختصاصی که توسط خزانه‌داری کل‌کشور افتتاح می‌شود، واریز نماید و معادل آن را وصول کند.

تامین کنتورهای هوشمند چاه‌های کشاورزی به صورت اقساط

وزارت نیرو کل هزینه‌های مربوط به تهیه و نصب کنتور حجمی هوشمند چاه‌های کشاورزی را از محل اعتبارات پرداخت و به‌ صورت اقساطی با روشی که وزارت نیرو تعیین می‌کند٬ از صاحبان چاه‌ها دریافت و به حساب خزانه واریز کند.

امروز نمایندگان با بند(ح) تبصره ۱۱ ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردندکه بر اساس آن وزارت نیرو می‌تواند کل هزینه‌های مربوط به تهیه و نصب کنتور حجمی هوشمند چاه‌های کشاورزی را از محل اعتبارات ردیف‌های طرح «تعادل‌بخشی، تغذیه مصنوعی و کنترل سیل» پرداخت و به‌صورت اقساطی با روشی که وزارت نیرو تعیین، از صاحبان چاه‌ها دریافت و به حساب خزانه واریز کند.

تصویب کل تبصره ۱۰

امروز همچنین کل تبصره ۱۰ و بخشی از تبصره ۱۱ لایحه مذکور با ۱۱۳ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه بازگرداندند.

تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال ۹۴ مربوط به حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن سنگ آهن و تبصره ۱۱ این لایحه مربوط به وظایف و اختیارات وزارت نیرو بود که نمایندگان به علت تکرار شدن این تبصره‌ها در قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، آن‌ها را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند.

شفاف‌سازی بودجه‌ای سازمان‌های مناطق آزاد

با تصویب نمایندگان با بند الحاقی یک تبصره ۹ ماده واحده لایحه مذکور ٬ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف به نظارت بر بودجه سال۹۴ سازمان‌های مناطق آزاد شد.

طبق این بند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف شد بر بودجه سال ۱۳۹۴ سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه نظارت کند و بودجه سال ۱۳۹۵ این مناطق را در پیوست شماره(۳) لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور منظور کند.

همچنین بند(م) تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه ۹۴ با ۹۰ رأی موافق، ۶۲ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع به کمیسیون تلفیق بودجه بازگردانده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز