خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در تشریح سفر به قم مطرح کرد:

رسیدگی به مسائل تولید، بهداشت و فرهنگ / راهکارهای رونق اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۸۳۲

انتظار است که در این سفر برخی از مسائل مهم قم به ویژه مسائل اقتصادی و موضوعات مربوط به مشکلات تولید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس با اشاره به سفر هیات دولت به شهر قم گفت: رسیدگی به مسائل اقتصادی، حوزه تولید، مسائل بهداشت و درمان و فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر اعضای هیئت دولت به شهر قم است.

به گزارش ایلنا، به نقل از خانه ملت علی لاریجانی با اشاره به سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به شهر قم در آینده‌ای نزدیک گفت: انتظار است که در این سفر برخی از مسائل مهم قم به ویژه مسائل اقتصادی و موضوعات مربوط به مشکلات تولید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس ادامه داد: البته من اخیرا برخی موضوعات مهم شهر قم به ویژه پروژه‌های عمرانی و راهکارهای لازم برای رونق اقتصادی این منطقه را با دکتر روحانی رئیس جمهور در میان گذاشتم، همچنین آقای استاندار هم پیشنهاداتی را مطرح کردند.

وی افزود: از طرف دیگر به نظر می‌رسد که برخی مسائل شهری مانند پروژه مترو، مونوریل و تقاطع‌های جاده‌ای به سرمایه‌گذاری احتیاج دارد، همچنین بخش‌هایی مانند بهداشت و درمان به ویژه پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در این سفر تعیین و تکلیف می‌شود.

لاریجانی افزود: همچنین مسئله آب شرب قم نیز دارای اهمیت بسیاری است که در سفر هیئت دولت بخش‌های تکمیلی آن رسیدگی می‌شود.

تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری در روستا‌ها

رئیس مجلس با اعضای شورای بهیاری بخش کهک استان قم دیدار کرد.

لاریجانی بعدازظهر پنجشنبه با اعضای شورای بهیاری بخش کهک استان قم دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مجلس در این دیدار بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در روستا‌ها تأکید کرد و گفت: قطعا حضور سرمایه‌گذاران در روستا‌ها موجب افزایش اشتغال در منطقه می‌شود.

لاریجانی ادامه داد: به طور حتم ما از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در روستا‌ها به ویژه روستاهای بخش کهک حمایت می‌کنیم زیرا این موضوع آثار مثبت بسیاری را به دنبال دارد.

لازم به ذکر است در این دیدار برخی موضوعات مانند مسئله کم آبی، ‌ نبود راه‌های روستایی و مواصلاتی، معضل بیکاری و مشکل دامداران و کشاورزان مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

ضرورت توجه به بازارهای منطقه‌ای در حوزه دام

رئیس مجلس با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی موضوع توسعه صادرات است، گفت: قطعا توجه به بازارهای منطقه‌ای در حوزه دام و طیور ضروری است.

لاریجانی همچنین امروز پنج‌شنبه با رئیس و معاونان سازمان دامپزشکی کل کشور دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مجلس با اشاره به اهمیت توجه مسئله بهداشت طیور و دام گفت: قطعا با حمایت از این حوزه می‌توان بخش اعظمی از تولید دام، طیور و آبزیان را به خارج از کشور صادر کرد.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات یکی از محور‌ها اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، افزود: در شرایط کنونی ظرفیت بسیار بالایی برای تولید و سپس صادرات این محصولات در کشور وجود دارد از این رو در صورت حمایت مناسب ضمن صادرات این محصولات می‌توان زمینه ایجاد شغل و توسعه کشور را فراهم کرد.

لاریجانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای صادرات محصولات دامی و طیوری به کشور روسیه تصریح کرد: در شرایط کنونی بازار این کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایران فراهم کرده که قطعا مسئولان مربوطه باید اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در صورت برنامه ریزی مناسب و ارائه این برنامه‌ها به مجلس از سوی دامپزشکی برای توسعه صادرات، نمایندگان اقدامات حمایتی‌ را در این حوزه صورت می‌دهند، گفت: قطعا برای رونق صادرات غیر نفتی باید از این بخش‌ها حمایت کرد.

۹۰ درصد واکسن مرتبط با دام در داخل تولید می‌شود

در این دیدار همچنین خلج رئیس سازمان دامپزشکی کل کشور با اشاره به ضرورت توجه به حوزه دامداری صنعتی و دامداری روستایی گفت: یکی از محورهای حمایت تامین نهاده و اقدامات بهداشتی و درمانی در حوزه دام و طیور است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی ۹۰ درصد واکسن مرتبط با دام و حدود ۴۰ درصد واکسن طیور در داخل تولید می‌شود، اما برای واردات برخی واکسن‌ها نیاز به تامین اعتبار داریم.

خلج افزود: در شرایط کنونی در تمام کشورهای در حال توسعه ارائه خدمات بهداشتی در حوزه دام رایگان است، از این رو باید در کشور ما نیز حمایت‌های لازم در این حوزه صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز