خبرگزاری کار ایران

باهنر در پاسخ به تذکر نادران؛

هیات رییسه با نظر کار‌شناسی خود پاسخ تذکرات نمایندگان را می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۱۳۷

اگر از سوی نماینده‌ای اخطار قانون اساسی داده شود و رئیس جلسه اخطار را وارد بداند، وی طبق آئین نامه مکلف است از مجلس سوال کند در غیر این صورت نظر رییس مجلس اعمال می‌شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس و نواب مجلس طبق نظر کار‌شناسی خود پاسخ تذکرات و اخطار نمایندگان را می‌دهند٬ در پاسخ به تذکر نادران گفت: رئیس و نواب مجلس با توجه به وظیفه شرعی و کار‌شناسی خود در صحن مجلس عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، الیاس نادران در نشست علنی نوبت عصر روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه مجلس٬ در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور در تذکری گفت: پس از ورود به جزئیات مواد در صحن، هیچ پیشنهادی قابل پذیرش از سوی نمایندگان نیست لذا هیات رئیسه به تذکر و اخطار نمایندگان توجه کنند.

نادران: رئیس مجلس تشخیص شخصی خود را گفت

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین گفت: در مورد بند(ک) و بند(ل) تبصره‌ای که پیش‌تر در مورد آن تذکر دادم که رئیس مجلس به تشخیص شخصی خود اشاره کردند که مغایر با برنامه پنجم نیست اما بنده در صحبت با برخی نمایندگان آن‌ها به این نکته تاکید داشتند که این موضوع مغایر با برنامه است از این رو خواهشمندم که در جلسه هیات رئیسه مجلس موضوع مورد نظر بحثشود.

نادران تاکید کرد: اگر در جلسه هیات رئیسه اعضاء به این اتفاق نظر رسیدند که موضوع مورد نظر مغایر با برنامه است و نیاز به دو سوم رای دارد، باید مجددا در صحن علنی مجلس بررسی شود.

باهنر: رئیس و نواب مجلس تنها با توجه به نظر کار‌شناسی خود عمل می‌کنند

در پاسخ به اظهارات نادران٬ محمدرضا باهنر٬ رئیس اداره جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که رئیس مجلس در جلسه علنی صبح اشاره داشتند و بنده نیز به این موضوع تاکید دارم، رئیس و نواب مجلس زمان اخطار و تذکر نمایندگان به نظر شخصی خود عمل می‌کنند و طبق وظایف شرعی و قانونی خود با توجه به نظر کار‌شناسی و شخصی خود پاسخ تذکر و اخطار نمایندگان داده می‌شود و الزامی برای توجه به نظر همه نمایندگان وجود ندارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر از سوی نماینده‌ای اخطار قانون اساسی داده شود و رئیس جلسه اخطار را وارد بداند، وی طبق آئین نامه مکلف است از مجلس سوال کند در غیر این صورت نظر رییس مجلس اعمال می‌شود.

باهنر افزود: اما موضوع مورد نظر آقای نادران در جلسات آینده هیات رئیسه بحثمی‌‌شود٬ ولی باز هم باید تاکید کنم که رئیس و نواب مجلس تنها با توجه به نظر کار‌شناسی خود عمل می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز