خبرگزاری کار ایران

بررسی بودجه در گفت‌وگوی ایمن‌آبادی با ایلنا:

نمایندگان در حال کنترل درآمدها هستند / فعلا کاری نداریم پول کجا خرج می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۸۲

ابتدا باید درآمدهایی که در تلفیق تصویب شده است بررسی شود و پس از اتمام کنترل درآمدها، هزینه ها را کنترل می کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تاکید کرد: ابتدا باید درآمدهایی که در تلفیق تصویب شده٬ بررسی شود و پس از اتمام کنترل درآمدها، هزینه‌ها کنترل شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در خصوص تقسیم‌بندی روزها در بررسی بودجه و روند محاسبه آن در صحن علنی مجلس گفت: روند بودجه به ترتیب مواد، مفاد و بندهای تقدیم شده توسط دولت است٬ یعنی به ترتیبی که در لایحه بودجه دولت آمده٬ بررسی می‌شود.

نماینده مردم رشت ادامه داد: ابتدا درآمدهای مصوب در کمیسیون تلفیق مانند درآمد نفت، صادرات، عوارض، تخلفات و… بررسی می‌شود و در صحن کنترل می‌شوند.

وی افزود: پس از اتمام کنترل درآمدها، هزینه‌ها را کنترل می کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر دقت کنیم بحث۱۶ هزار صادرات حاصل از مازاد نفت که امروز در صحن بحثشد٬ آقای لاریجانی ایرادی که نمایندگان گرفتند را قبول نکرد و این موضوع به علت این بود که درآمد مشخص بود و خواستند نمایندگان تذکرات‌شان را در زمان بررسی هزینه‌ها مطرح کنند.

ایمن‌آبادی اظهار کرد: این به آن معناست که الان زمان کنترل درآمدهاست؛ یعنی ما دیگر کاری نداریم که این پول کجا خرج می شود.

وی ادامه داد: می‌خواهیم بدانیم سرجمع پول کشور چقدر است که به نظر من روندی عاقلانه و منطقی هم هست؛ اول درآمدها به دست می‌آید٬ بعد از به دست آمدن آن، سراغ هزینه‌ها می‌رویم که باید این دو مساوی باشند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات اذعان داشت: نمی‌توان هزینه‌ای کمتر یا بیشتر از درآمد ایجاد شود یا بالعکس. همین طور درآمد نمی‌تواند بیشتر یا کمتر از هزینه باشد. برای اینکه ما ابتدا هزینه‌ها را کنترل کنیم٬ بعد ببینیم پول آن نیست٬ عقل حکم می کند ابتدا پول آن را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: کار ما کنترل با قانون، شرع و عرف است و این رویه‌ای بوده که از قبل رواج داشته است.

ایمن‌آبادی با بیان اینکه معمولا یک هفته بررسی درآمد و دو هفته نیز زمان بررسی و کنترل هزینه‌هاست٬ خاطرنشان کرد: امروز بعداز ظهر صحن علنی مجلس برگزار نمی‌شود٬ زیرا کمیسیون تلفیق امروز به جلسه‌ای اضطرای برای آن موارد مراعا مانده٬ دارد. مراعا یعنی اینکه مواردی که بحثو بررسی شده و متوقف مانده را به تلفیق می‌فرستند تا کمیسیون آماده کند و دوباره به صحن علنی مجلس بفرستد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز