خبرگزاری کار ایران

نادران در تذکر شفاهی:

رسیدگی به کلیات بودجه باید با نطق رئیس جمهور آغاز شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۰۲۷

اگر رئیس جمهور نمی‌خواهند بیایند حتما به باید هیأت رئیسه اعلام کند که ما دعوت کردیم چون اینجا تصریح دارد لذا اگر این یک حکم بلااستفاده است آیین‌نامه را اصلاح کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: رسیدگی به کلیات حتما باید با نطق رئیس‌جمهور شروع شود و از آنجایی که علی‌القاعده بودجه در کلیات و جزئیات باید از سوی دولت اجرا شود لذا ایشان باید به عنوان رئیس دولت نظر خود را نسبت به آنچه در کمیسیون تلفیق انجام گرفته٬ بیان کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، الیاس نادران در جلسه علنی امروز مجلس٬ در تذکر شفاهی با اشاره به ماده ۱۸۶ آیین نامه داخلی گفت: بنابر این ماده٬ دولت موظف است لایحه بودجه را حداکثر تا ۱۵ آذر به مجلس ارائه شود.

اگر رییس‌جمهور نمی‌‌آید٬ باید به باید هیأت رئیسه اعلام کند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آنجا هیچ قیدی ندارد که چه کسی از دولت بودجه را تسلیم مجلس می کند و راجع به سازوکار بحثی نشده است اما در بند(ج) ماده ۱۱۲ آمده است که در کلیات لایحه بودجه کل کشور پس از نطق رئیس جمهور، سخنگوی کمیسیون گزارش خود را ارائه می‌کند.

وی افزود: یعنی رسیدگی به کلیات حتما باید با نطق رئیس جمهور شروع شود و از آنجایی که علی القاعده بودجه در کلیات و جزئیات باید از سوی دولت اجرا شود ایشان باید به عنوان رئیس دولت نظر خود را نسبت به آنچه در کمیسیون تلفیق انجام گرفته است ارائه دهد که نمایندگان نسبت به دیدگاه های دولت و نسبت به کلیات بودجه مطلع باشند.

نادران همچنین تصریح کرد: اگر ایشان نمی خواهند بیایند حتما به باید هیأت رئیسه اعلام کند که ما دعوت کردیم چون اینجا تصریح دارد لذا اگر این یک حکم بلااستفاده است آیین نامه را اصلاح کنیم.

لاریجانی: از رئیس جمهور دعوت کرده‌ایم

لاریجانی در ادامه در پاسخ به تذکر نادران با بیان اینکه این ماده از آیین نامه بلا استفاده نیست، گفت: رئیس جمهور می تواند در ابتدا در کلیات صحبت کنند که دعوت هم شده اند منتها در دولت قبل هم همینطور بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور می‌توانستند بیایند٬ می‌توانستند هم نیایند. چنانچه اینجا اجازه داده شده ۱۰ نفر موافق و ۱۰ نفر مخالف صحبت کنند و حالا اگر صحبت نکردند اشکالی به بررسی بودجه وارد نمی‌شود اما ما از رئیس جمهور دعوت کرده ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز