خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

اموال ۲هزار میلیاردی داخلی و بدهی ۹ هزار میلیاردی بابک زنجانی!

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۶۱۲

در شرایط کنونی بحثاموال بابک زنجانی در حال پیگیری است، تا از طریق فروش یا انتقال‌ این اموال به وزارت نفت، بدهی وی تعیین و تکلیف شود.

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی، با بیان اینکه بدهی بابک زنجانی به کشور حدود ۹ هزار میلیارد تومان است، افزود: ‌ متأسفانه اموال وی در داخل از کشور تنها کفاف حدود دو هزار میلیارد تومان از بدهی‌هایش را می‌دهد و ما بقی اعتبارات یا توسط خودش یا از سوی دیگران در خارج از کشور سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از خانه ملت سیدحسین دهدشتی گفت: در شرایط کنونی بحثاموال بابک زنجانی در حال پیگیری است، تا از طریق فروش یا انتقال‌ این اموال به وزارت نفت، بدهی وی تعیین و تکلیف شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عمده درآمدهای حاصل از فروش نفت از سوی بابک زنجانی در خارج از کشور سرمایه‌گذاری شده است، افزود: در شرایط کنونی تعیین و تکلیف اموال وی در اولویت مجلس و دولت و دستگاه قضا قرار دارد.

وی ادامه داد: بابک زنجانی در دوره تحریم ها اقدام به فروش نفت کرده ولی پول آن را به وزارت نفت برنگردانده و مسئولان مربوطه اعلام می‌کنند که کلیه اموال داخلی او کفاف بدهی اش را نمی دهد.

دهدشتی با اعلام اینکه بدهی بابک زنجانی به کشور حدود ۹ هزار میلیارد تومان است، افزود: ‌ متأسفانه اموال وی در داخل از کشور تنها کفاف حدود دو هزار میلیارد تومان از بدهی‌هایش را می‌دهد و ما بقی اعتبارات یا توسط خودش یا از سوی دیگران در خارج از کشور به‌ویژه کشورهایی مانند مالزی، امارات، ترکیه و تاجیکستان سرمایه‌گذاری شده است.

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی، با بیان اینکه تعیین و تکلیف اموال بابک زنجانی در خارج از کشور نیازمند جدیت دستگاه قضا و وزارتخانه‌های مربوطه است، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی هم باید در این حوزه تلاش‌های خود را افزایش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز