خبرگزاری کار ایران

موسوی‌نژاد در تذکر آیین‌نامه‌ای؛

قبل از طرح سوال٬ استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۴۰۱

اگر مجلس به داد فرهنگیان نرسد پس چه کسی پاسخگوی مشکلات آن‌ها خواهد بود. اجازه دهید نمایندگان به وظیفه خود عمل کنند و این حق نمایندگان ضایع نشود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: هیات رئیسه مجلس با توجه به درخواست بیش از ۶۰ نفر از نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش باید قبل از طرح سوال از وزیر استیضاح را اعلام وصول کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، سید مهدی موسوی‌نژاد در نشست علنی امروز(۷بهمن‌ماه) مجلس٬ در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۲۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: این ماده بیانگر این است که نمایندگان مجلس می‌توانند طبق قانون اساسی، وزیر یا هیات وزیران را استیضاح کنند و حداقل به امضای ۱۰ نفر از نمایندگان نیاز است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که بیش از ۶ ماه است که بیشتر از ۶۰ نفر از نمایندگان استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده و در چندین نوبت تقاضای اعلام وصول آن را داشته‌اند، امروز موضوع طرح سوال از وزیر مطرح است که این رویه‌ درستی نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از اعلام وصول نشدن طرح استیضاح فانی توسط هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: چندین نشست با وزیر آموزش و پرورش برگزار شده و پیگیری‌های بسیاری درخصوص دغدغه‌های فرهنگیان انجام شده است، اما هنوز مشکلات فرهنگیان لاینحل باقی مانده، ‌ بنابراین استدعا داریم اجازه دهید موضوع استیضاح وزیر قبل از طح سوال عملی شود.

وی با اشاره به اینکه فراکسیون فرهنگیان مجلس هم موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش است، تاکید کرد: اگر مجلس به داد فرهنگیان نرسد پس چه کسی پاسخگوی مشکلات آن‌ها خواهد بود. اجازه دهید نمایندگان به وظیفه خود عمل کنند و این حق نمایندگان ضایع نشود.

محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: از نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر آموزش و پرورش که با هیات رئیسه همراهی داشته‌اند و براساس گفت‌وگو و مذاکرات انجام شده برای رسیدن به یک نتیجه مناسب با هیات رئیسه هماهنگی دارند، تشکر می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز