خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار رئیس مجلس کویت:

ایران قصد دارد در بودجه اتکا به درآمدهای نفتی را قطع کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۴۹۱

تا زمانی که کشورهای مهم تولید کننده نفت تصمیم جدی برای افزایش قیمت اتخاذ نکنند، قیمت نفت در سطح پایین باقی خواهد ماند

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که کشورهای مهم تولید کننده نفت تصمیم جدی برای افزایش قیمت اتخاذ نکنند، قیمت نفت در سطح پایین باقی خواهد ماند، البته ایران قصد دارد در بودجه اتکا به درآمدهای نفتی را قطع کند و برای بودجه‌های جاری از درآمد نفتی استفاده نکند و از درآمدهای نفتی تنها در جهت سرمایه‌گذاری سود ببرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در دیدار با عبدالله عبدالحمید، رئیس مجلس کویت گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از اختلافات جزئی بین کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند، بنابراین باید با تداوم رایزنی بین مسئولان کشورهای اسلامی مانع توطئه دشمنان اسلام شد.

وی ادامه داد: ایران علاقمند به گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با کویت است بنابراین ضرورت دارد زمینه انجام این مهم فراهم شود. رژیم صهیونیستی و آمریکا از اختلافات جزئی بین کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند، بنابراین باید مسلمانان برای ایجاد روابط منسجم تلاش کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منافع ایران با کویت در بسیاری از مسائل مشترک است، بنابراین باید رایزنی‌ها تداوم داشته باشد.

لاریجانی تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید بپذیرند هم سرنوشت هستند و در زمینه مقابله با مشکل عمده امروز یعنی حضور تکفیری‌ها باید تعامل و همکاری داشته باشند و نباید فراموش کرد که ائتلاف آمریکایی‌ها در مبارزه با داعش تأثیر جدی نداشته است.

رئیس مجلس در خصوص قیمت نفت گفت: تا زمانی که کشورهای مهم تولید کننده نفت تصمیم جدی برای افزایش قیمت اتخاذ نکنند، قیمت نفت در سطح پایین باقی خواهد ماند، البته ایران قصد دارد در بودجه اتکا به درآمدهای نفتی را قطع کند و برای بودجه‌های جاری از درآمد نفتی استفاده نکند و از درآمدهای نفتی تنها در جهت سرمایه‌گذاری سود ببرد.

در ادامه این دیدار عبدالله عبدالحمید رئیس مجلس کویت با ابراز خرسندی از دیدار با علی لاریجانی گفت: همواره ملاقات با شما مثبت بوده است و می‌تواند زمینه توسعه روابط دو جانبه را فراهم کند.

رئیس مجلس کویت تصریح کرد: تمام مسلمانان باید به ریسمان الهی چنگ بزنند، موضوعی که در قرآن بر آن تاکید شده است.

عبدالله عبدالحمید خاطرنشان کرد: تجمع نمایندگان کشورهای مسلمان باید به نتیجه مشخص منتهی شود و برای چالش‌های پیش روی جهان اسلام تصمیمات مطلوب اتخاذ شود.

رئیس مجلس کویت اضافه کرد: به دلیل اختلاف میان مسلمانان یک روزنامه فرانسوی به خود اجازه می‌دهد به ساحت پیامبر اسلام(ص) توهین کند، بنابراین مسلمانان باید با حکمت و اتحاد تلاش کنند با اینگونه مسائل مقابله شود.

عبدالله عبدالحمید همچنین گفت: جایگاه ایران در امت اسلامی حائز اهمیت است، همچنین شما به دلیل ارتباط قوی که با رئیس پارلمان‌های کشورهای اسلامی دارید می‌توانید زمینه تحقق اهداف مشترک کشورهای اسلامی را فراهم کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز