خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در بدو ورود به ترکیه: ‌

بسیاری از چالش‌های پیش‌روی اسلام از سوی بیگانگان ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۳۷۴

چالش‌های عمومی جهان اسلام شامل کارهای تروریستی و همچنین تحریک عواطف مسلمانان بوده و روسای مجالس کشورهای اسلامی در صورت همفکری می‌توانند در تصمیم‌گیری کشورهای اسلامی تاثیرگذار باشند.

رییس مجلس تاکید کرد: چالش‌های عمومی جهان اسلام شامل کارهای تروریستی و همچنین تحریک عواطف مسلمانان بوده و روسای مجالس کشورهای اسلامی در صورت همفکری می‌توانند در تصمیم‌گیری کشورهای اسلامی تاثیرگذار باشند.

به گزارش ایلنا٬ علی لاریجانی در بدو ورود به شهر استانبول در جمع خبرنگاران درباره برگزاری دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی گفت: این کنفرانس برنامه‌های روتینی دارد و هر سال مجمع آن برای ساماندهی کار در درون پارلمان‌های کشورهای اسلامی، ‌ موضوعات مهم جهان اسلام و آینده آن تشکیل می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این کنفرانس به چالش‌های مهم عالم اسلام توجه و راهکارهای دستیابی به صلح و امنیت پایدار بررسی می‌شود.

لاریجانی افزود: بسیاری از چالش‌های پیش‌روی عالم اسلام وارداتی بوده و برخی از آن‌ها به دلیل تحریک‌ها از سوی بیگانگان ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: چالش‌های عمومی جهان اسلام شامل کارهای تروریستی و همچنین تحریک عواطف مسلمانان بوده و روسای مجالس کشورهای اسلامی در صورت همفکری می‌توانند در تصمیم‌گیری کشورهای اسلامی تاثیرگذار باشند.

لاریجانی گفت: اینگونه اجلاس‌ها که نمایندگان مردم در آن حضور می‌یابند برآیندی است از افکار عمومی کشورهای اسلامی و می‌تواند محل مناسبی برای انجام گفت‌وگوهایی باشد که به سرنوشت کل مسلمانان ارتباط دارد‌.

وی افزود: مسئله تروریسم و اختلاف بین فرقه‌های مختلف اسلامی در حال حاضر تا اندازه‌ای شدت گرفته و علی القاعده دسیسه‌های بیرونی در آن نقش موثر دارند بنابراین همفکری بین کشورهای اسلامی و پیگیری ریشه‌های مشکلات و اتخاذ تدابیر و راهکارهایی برای رفع آن‌ها از مهم‌ترین موضوعاتی بوده که در کنفرانس مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حاشیه این اجلاس فرصت مناسبی برای انجام مذاکرات و ارتقاء همکاری‌های دو جانبه بین کشورهای اسلامی فراهم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز