خبرگزاری کار ایران

مفتح در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

پیش‌بینی تحقق ۶۵ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۴۶۱

روند بررسی بودجه به این صورت است که ابتدا کلیات بودجه بررسی و رای‌گیری می‌شود، سپس به بخش‌های درآمدی و بخش هزینه‌ها و سیاست‌های اجرایی رسیدگی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکیدکرد: معافیت و تخفیفات گمرکی حدود پانصد میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به یازده هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی سال جاری عدد مناسبی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ محمدمهدی مفتح٬ در نشست خبری امروز خود برای توضیح وضعیت کمیسیون تلفیق٬ در جمع خبرنگاران گفت: با وجود اینکه در تعطیلات مجلس هستیم اما اعضای کمیسیون تلفیق به دلیل برگزاری جلسات این کمیسیون و مشغول بررسی کلیات بودجه سال ۹۴ هستند و به حوزه‌های انتخابیه خود نرفته‌اند. روند بررسی بودجه به این صورت است که ابتدا کلیات بودجه بررسی و رای‌گیری می‌شود، سپس به بخش‌های درآمدی و بخش هزینه‌ها و سیاست‌های اجرایی رسیدگی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: در بررسی کلیات بودجه بیشترین بحثمربوط به بخش درآمدهای حاصل از نفت بوده و با توجه به این که پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۹۳ حدود شصت و پنج هزار میلیارد تومان از درآمدهای نفتی محقق شود و در لایحه سال ۹۴ پیش‌بینی وصول درآمد هفتاد هزار میلیارد تومانی شده که بر این اساس می‌توان عنوان کرد لایحه خیلی دور از واقعیت نیست٬ اما موضوع کاهش شدید قیمت نفت باعثخواهد شد بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در خصوص درآمدهای مالیاتی گفت: پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی در سال جاری هفتاد هزار میلیارد تومان است که ۶۸ درصد آن در ۹ ماه اول سال محقق شده و با توجه به آنکه معمولا در چهار ماهه پایانی سال درآمدهای بیشتری وصول می‌شود پیش‌بینی‌ها حاکی از وصول درآمدی مالی سال ۹۳ است که در لایحه سال ۹۴ پیش بینی وصول هشتاد و شش هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی شده است، سازمان امور مالیاتی بیان می‌کند که تنها ۴۰ درصد از اقتصاد کشور مالیات پرداخت کرده است.

وی افزود: درآمدهای گمرکی سال جاری به صورت صد درصد وصول خواهد شد یعنی یازده هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده محقق می‌شود و در سال ۹۴ پیش بینی شده به سیزده هزار و پانصد میلیارد تومان افزایش یابد. مضاف براینکه معافیت و تخفیفات گمرکی حدود پانصد میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به یازده هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی سال جاری عدد مناسبی به نظر می‌رسد.

مفتح گفت: ۶۰ درصد اقتصاد کشور مالیات پرداخت نمی‌کنند که شامل معافیت‌های مالیاتی مربوط به ۴۰ درصد از بخش‌ها مانند بخش کشاورزی است و در ۲۰ درصد از اقتصاد فرار مالیاتی وجود دارد که سازمان مالیاتی باید وصول شود. لذا مجلس باید تدبیری برای ۴۰ درصد از اقتصاد کشور که به صورت قانونی مالیات پرداخت نمی‌کند، ‌ اتخاذ کند و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در این موضوع لحاظ کند. همچنین باید به این نکته نیز اشاره شود که در حال حاضر باشگاه های ورزشی و بازیکنان ‌آن‌ها مجموعا ۱۲۰ میلیارد تومان مالیات بدهکاری دارند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بخواهیم وضعیت مالیات را ساماندهی کنیم، باید دستگاه‌های دولتی بتوانند به حساب مودیان مالیاتی دسترسی داشته باشند البته این موضوع قانون نیست و در کمیسیون مطرح شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی باید ابزار لازم را در دست داشته باشد تا مانع ۲۰ درصد از فرار مالیاتی در اقتصاد کشور شود و انجام این مهم دسترسی به حساب‌های افراد است. نکته دیگر آن که قرار نیست نرخ مالیات‌ها رشد یابد٬ بلکه باید پایه‌های مالیاتی با افزایش روبرو شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق یادآور شد: مالیات‌ها و نرخ‌های مالیاتی روی فعالیت‌های اقتصادی اعمال می‌شود بنابراین بحثمالکان شرکت‌ها در اخذ مالیات مطرح نمی‌شود. از دیگر سو عمده‌ترین بحث‌های درآمدی مربوط به بخش‌های درآمد نفتی، گمرکی و مالیاتی خواهد بود و پیش بینی می‌شود تا زمان ۱۲ بهمن ماه سال جاری٬ گزارش کمیسیون تلفیق آماده شود و به مجلس داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز