خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در جلسه با هیات‌مدیره تامین اجتماعی:

دولت و مجلس تعهد جدیدی برای تامین اجتماعی خلق نکنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۳۴۲

نخستین گامی که باید دولت و مجلس بردارند، آن است که هیچ تعهد جدیدی را برای سازمان تامین اجتماعی خلق نکنند مگر آنکه امکان تامین منابع آن به طور قطع وجود داشته باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک دولت و مجلس نباید هیچ تعهد جدیدی را برای سازمان تامین اجتماعی خلق کنند مگر آنکه امکان تامین منابع آن به طور قطع وجود داشته باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خانه ملت، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد٬ در جلسه‌ای با هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، افزود: با توجه به اهمیت مسایل مرتبط با این نهاد به نظر می‌رسد از مهم‌ترین اقداماتی که راه را برای اهتمام بین نهاد قانونگذاری و سازمان تامین اجتماعی فراهم آورده انتصابات و سیاست‌گذاری‌هایی فارغ از مسائل سیاسی است که بدون شک هرگونه اقدام برای ارتقای این مهم نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش کارایی سازمان تامین اجتماعی و افزایش رضایتمندی مردم خواهد داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید اذعان داشت که سازمان تامین اجتماعی ضرورتی اقتصادی و اجتماعی به معنای واقعی کلمه است و جزو مهم‌ترین سازمان‌ها برای کاهش رفع فقر و نابرابری‌های اجتماعی، ارتقای امنیت اجتماعی، کاهش شکاف‌های اجتماعی و اقتصادی به شمار می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از ظرفیتی متراکم و انباشته شده برخوردار است، افزود: حضور مسوولیت‌های گسترده در سازمان تامین اجتماعی امکان حضور افراد با دانش و متخصص را فراهم کرده است لذا برای حل مشکلات کشور باید از این سازمان بهره گرفت.

وی یادآور شد: این سازمان که زمان زیادی از طول عمر آن نمی‌گذرد، از سوی افرادی خلق شده که راه را برای یک تحول در ارتقای سطح امنیت، خدمت، رشد اقتصادی و تبدیل شدن به یک سرمایه کلان و متمرکز را هموار کرده، که این را می‌توان از ایده‌های بسیار راهگشا در عرصه حیات اقتصادی و اجتماعی بشر در دنیای معاصر دانست. حال جای این سوال باقی است که آیا نمی‌توان امروزه با استفاده از چنین ظرفیت‌هایی تحول‌آفرینی مثبتی را خلق کرد؟

ابوترابی‌فرد افزود: به هر حال مسوولان سازمان تامین اجتماعی دارای سرمایه‌های بزرگی هستند به گونه‌ای که در کنار این سازمان شستا نیز به فعالیت پرداخته به گونه‌ای که اکنون حدود ۱۲۰ هزار نفر شاغل دارد. لذا در این مجموعه بزرگ که همگی جزو نیروهای متخصص هستند، می‌توان به نقش یک تحول را در استفاده بهتر از سرمایه‌های سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم تاکید کرد: لذا از مدیران این سازمان درخواست دارم تا با بررسی بر این موضوعات ابتکارات و ایده‌های جدیدی در خلق ثروت و ارتقای کارآیی این نهاد به کار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: نخستین گامی که باید دولت و مجلس بردارند، آن است که هیچ تعهد جدیدی را برای سازمان تامین اجتماعی خلق نکنند مگر آنکه امکان تامین منابع آن به طور قطع وجود داشته باشد و این یک ضرورتی است که باید با همکاری دولت و مجلس صورت گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر اتخاذ راهکارهای مناسب برای تامین تعهداتی که دولت در سازمان تامین اجتماعی دارد، باید مدنظر قرار گیرد؛ سازمان تامین اجتماعی از مهم‌ترین نهادهای فکری و اقتصادی در کشور است که بودجه سالانه آن بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان است.

ابوترابی‌فرد گفت: البته این بودجه جدای از مجموعه بزرگ شستا و شرکت‌های تابعه به شمار می‌رود که لازم است در صرف این بودجه اولویت‌ها مدنظر قرار گیرند. از سوی دیگر این سازمان می‌تواند به کمک نظام و دولت بشتابد و به گونه‌ای کشور را در شرایط سخت یاری رساند به گونه‌ای که در این شرایط ما می‌توانیم بودجه سال ۹۴ را منهای تکیه بر نفت ببندیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: سازمان تامین اجتماعی باید نگاه بخشی خود را به نگاه ملی تغییر دهد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز باید این تغییر نگاه را انجام دهد تا بتوانیم بودجه ۹۴ را نیز با این نگاه ببندیم. در این میان می‌توانیم تحولی در بودجه‌ریزی کشور ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد٬ تاکید کرد: نتیجه این تغییر نگاه آن است که کل درامدهای حاصل از فروش نفت و سایر فرآورده‌هایی که تقریبا خام هستند را می‌توان در خدمت اقتصاد کشور بست تا از آن به خوبی استفاده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز