خبرگزاری کار ایران

بروجردی در دیدار با دبیر کل سازمان بین الدولی توسعه:

بزرگ‌ترین مشکل جهان پدیده شوم تروریست است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۹۹۶

فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای قاره آفریقا در جهت توسعه و گسترش همکاری‌های دو جانبه وجود دارد.

در دیدار دبیر کل سازمان بین الدولی توسعه با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و انتقال تجربیات امنیتی و محیط زیستی تاکید شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خانه ملت، محبوب معالیم دبیر کل سازمان بین الدولی توسعه(ایگاد) امروز(یکشنبه) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه ارتباطات کشورمان با کشورهای آفریقایی گفت: فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای قاره آفریقا در جهت توسعه و گسترش همکاری‌های دو جانبه وجود دارد که بایستی از آن‌ها در راستای منافع مشترک، توسعه پایدار و برقراری ثبات در دو منطقه خاورمیانه و آفریقا استفاده کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بزرگ‌ترین مشکل کنونی جهان را پدیده شوم تروریست دانست و افزود: ماهیت همه گروه‌های تروریستی در جهان کشتار و ایجاد ناامنی می‌باشد و تقسیم تروریسم به خوب و بد در راستای استفاده ابزاری آمریکا از این پدیده است.

بروجردی در پایان توسعه همکاری‌ها و انتقال تجربیات در مسائل امنیتی و محیط زیستی میان جمهوری اسلامی ایران و سازمان ایگاد را لازم و ضروری دانست.

در ادامه این دیدار محبوب معالیم دبیر کل سازمان بین الدولی توسعه(ایگاد) با تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از کشورهای آفریقایی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان ملت‌های محروم آفریقا بوده و کمک‌های توسعه‌ای و امنیتی ایران به تقویت ثبات و برقراری امنیت در قاره آفریقا کمک کرده است.

محبوب معالیم در پایان حضور ایران در سازمان بین الدولی توسعه(ایگاد) به عنوان عضو ناظر را فرصتی مناسب برای تقویت همکاری‌های مشترک و انتقال تجارب و تداوم کمک‌های توسعه‌ای فیمابین دانست.

لازم به ذکر است سازمان بین الدولی توسعه موسوم به ایگاد در سال ۱۹۸۶ با هدف جلوگیری از بحران‌های منطقه‌ای، توسعه زیر ساخت‌های اقتصادی، امنیت غذایی و حفظ محیط زیست با عضویت کشورهای سودان جیبوتی، اتیوبی، اوگاندا، کنیا و سومالی تشکیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز