خبرگزاری کار ایران

حاجی‌ دلیگانی خطاب به باهنر:

چرا بین نمایندگان تبعیض می‌گذارید؟

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۴۰

نمایندگان شبهه ایجاد نکنند پرداخت حقوق به رزمندگان راه دارد که باید راه آن را پیدا کنیم و با دولت این موضوع را حل کنیم چرا که تا وقتی دولت بار مالی آن را نپذیرد، براساس اصل ۷۵ قابل طرح نیست.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان شبهه ایجاد نکنند. پرداخت حقوق به رزمندگان راه دارد که باید راه آن را پیدا کنیم و با دولت این موضوع را حل کنیم؛ چراکه تا وقتی دولت بار مالی آن را نپذیرد، براساس اصل ۷۵ قابل طرح نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدرضا باهنر در پاسخ به اخطار حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر و میمه و در جریان رسیدگی به ماده ۳۸ طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر لحاظ کردن رزمندگان در دریافت حقوق و مستمری مندرج در این ماده گفت: همه مجلس که خود من کوچکترین عضو آن هستم موافق رزمندگان هستیم بنابراین مجلس را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم نکنید.

نماینده مردم تهران افزود: ما رزمنده نبوده‌ایم اما بوی آنها را می‌شناسیم و می‌دانیم درد آنها چیست. نمایندگان شبهه ایجاد نکنند. پرداخت حقوق به رزمندگان راه دارد که باید راه آن را پیدا کنیم و با دولت این موضوع را حل کنیم؛ چراکه تا وقتی دولت بار مالی آن را نپذیرد، براساس اصل ۷۵ قابل طرح نیست.

وی ادامه داد: اینکه اینجا این پیشنهاد را تصویب کنیم، شورای نگهبان آن را رد کند یا دولت به دلیل بار مالی نپذیرد و بعد بگویند دولت و شورای نگهبان مخالف بود یا مجلس موافق بود، خوب نیست، ما همه همدلیم و این معضلات و مشکلات را می‌فهمیم.

این در حالی است که یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در جریان رسیدگی به ماده ۳۸ طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پیشنهادی را مطرح کرد مبنی بر لحاظ شدن حقوق برای رزمندگان که باهنر پس از شنیدن اخطار احمد توکلی مبنی بر مغایر بودن این پیشنهاد با اصل ۷۵ قانون اساسی اعلام کرد که این پیشنهاد مغایر قانون اساسی است و قابل طرح نیست.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نیز با بیان اینکه چرا بین نمایندگان تبعیض می‌گذارید بیان داشت: اگر آقای توکلی اخطار داشته باشد حتما به آن توجه می‌کنید اما اخطار فردی مثل من که دور اولی هستم را نمی‌پذیرید.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه اظهار داشت: چرا بین نمایندگان تبعیض ناروا قائل می‌شوید؟ جرم رزمندگان این است که جانباز نشده‌اند. بسیاری از رزمندگان در حال حاضر شغل ندارند و به دربه‌دری افتاده‌اند و شما به خاطر اینکه آقای توکلی اخطار می‌دهد، آن را حذف می‌کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز