خبرگزاری کار ایران

هفته آینده انجام خواهد شد؛

طرح ۶ سوال از ظریف در صحن علنی

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۱۰۴

برای این طرح سوال تاکنون بالای ۱۰۰ امضا جمع شده است که با تایید هیات رییسه در یک سوال تجمیع شده است که در آن زیاده خواهی آمریکاییان و عملکرد تیم مذاکره کننده کشورمان محور اصلی سوال را تشکیل می‌دهند.

طراح سوال از وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه این سوال هفته بعد در صحن علنی مطرح خواهد شد، ‌ گفت: این سوال در واقع ۶ سوال است که از قبل توافق ژنو تا وین ششم را شامل می‌شود و محتوای کلی مذاکرات را در بر می‌گیرد و برای این طرح سوال تاکنون بالای ۱۰۰ امضا جمع شده است.

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تعویق طرح سوال از وزیر امور خارجه درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵، گفت: از آنجایی که آقای ظریف در سفر هستند، یک هفتهٔ دیگر این طرح سوال به تعویق افتاد. ما در پاسخ به این درخواست وزارت امور خارجه گفتیم که یکسال همکاری داشته‌ایم و سوالاتمان را به تعویق انداختیم. لذا این بار نیز سوال خود را از وزیر به تعویق خواهیم انداخت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که محتوای سوال طرح شده چه خواهد بود، اعلام کرد: این سوال در واقع ۶ سوال است که از قبل توافق ژنو تا وین ششم را شامل می‌شود و محتوای کلی مذاکرات را در بر می‌گیرد.

طرح سوال از وزیر امورخارجه در ادامه افزود: برای این طرح سوال تاکنون بالای ۱۰۰ امضا جمع شده است که با تایید هیات رییسه در یک سوال تجمیع شده است که در آن زیاده خواهی آمریکاییان و عملکرد تیم مذاکره کننده کشورمان محور اصلی سوال را تشکیل می‌دهند.

این نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: وزیر امور خارجه شخصا ۲ نوبت زمان برای طرح سوال مطرح کرد ولی یکبار به خاطر سفر به نیویورک و یک بار هم به خاطر سفر به مسقط این طرح سوال به تعویق افتاد.

به گفتهٔ او، در جلسات غیر علنی کمیسیون امنیت ملی چندبار حول این سوالات با حضور شخص وزیر امورخارجه جلساتی برگزار شده که در ‌‌نهایت طراحان سوال از توضیحات وزیر قانع نشده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز