خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در یادواره شهدای موشکی:

توان موشکی ایران بازدارنده است / پروژه‌های شهید طهرانی‌مقدم اقتدارملی را برای ایران اسلامی ایجاد کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۶۲

هدف سپاه صیانت از انقلاب اسلامی است و در هر نقطه‌ای که مشکلی پیش آمده سپاه به سرعت حضور یافته است. / امروز اگر ایران از جمله کشورهای مقتدر در منطقه و حتی عرصه‌ی جهانی است

یادواره شهدای موشکی و سومین سالگرد شهادت سردارسرلشکر پاسدار شهیدحسن طهرانی مقدم صبح امروز با حضور جمعی از مقامات و مسئولین عالی رتبه لشکری و کشوری، خانواده معظم شهدا و آحاد مردم شهید پرور در حسینیه امام رضا(ع) ستاد فرماندهی نیروی هوا فضای سپاه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در این مراسم از شهید طهرانی مقدم به عنوان شهیدی با ویژگی های خاص یاد کرد و اظهار داشت: امروز ما در سوگ شهیدی نشسته‌ایم که رهیده و پاکباز بود و نگاه دور نگرانه برای ملت داشت و حق بود با این ویژگی ها طعم شهادت را بچشد.

وی افزود: شهید طهرانی مقدم از افراد دوردانه‌ای بود که در سپاه عمر خود را برای اقتدار و امنیت کشور صرف کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی شهید طهرانی مقدم را شهیدی که دارای دید استراتژیک برای کشور بود خواند و افزود: نقش شهید طهرانی مقدم در جمهوری اسلامی ایران نقش درخشنده‌ای است.

وی خاطر نشان کرد: شهید طهرانی مقدم همواره با اخلاص و در گمنامی به فعالیت می پرداخت و پس از شهادتش بود که بسیاری از افراد این شهید بزرگوار را شناختند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: اگر کسی عقل دور نگر و همراه اخلاص داشته باشد برکات خداوند بر او نازل می‌شود و شهید طهرانی مقدم از آن دسته از انسان هایی بود که از عمر خود به درستی استفاده کرد.

وی افزود: این سردار والا مقام با این که کار بزرگ و منحصر به فردی را در جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کرد خاکی و بی هوا بود و باعثشد رزق خداوند در عمر او قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از شهید تهرانی مقدم به عنوان شهیدی که دردمند اقتدار کشور بود یاد کرد و افزود: پروژه هایی که این شهید گرانقدر دنبال کرد توانست اقتدار ملی را در کشور ایجاد کند.

لاریجانی افزود: این شهید بزرگوار به شدت دقیق بود و افتخار می‌کنیم که این افراد از درون انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران برخواسته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهداف سپاه با اهداف انقلاب اسلامی عجین شده است ادامه داد: هدف سپاه صیانت از انقلاب اسلامی است و در هر نقطه‌ای که مشکلی پیش آمده سپاه به سرعت حضور یافته است.

وی تصریح کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی علیرغم اینکه سپاه یک نهاد نوپا بود ولی به سرعت رشد کرد و امثال شهید طهرانی مقدم از توسعه توان توپخانه‌ای شروع کرده و به ساخت موشک رسیدند.

علی لاریجانی اظهار داشت: بعد از جنگ تحمیلی سپاه همچنان دغدغه حل مشکلات از کشور را داشت که شهیدان کاظمی و طهرانی مقدم از پیشگامان این رویکرد بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: محیط پرورش این افراد هم به لحاظ خانوادگی و هم به لحاظ محیط کاری محیطی پاک بود و این افراد از درون همین محیط پاک برخواسته‌اند.

وی با اشاره به اینکه کمال انسان در گرو داشتن عقل دور اندیش است گفت: شهید طهرانی مقدم از جمله افرادی بود که عقل دور اندیش داشت و با توجه به اینکه دغدغه وی اقتدار کشور بود، پروژه‌هایی را دنبال کرد که برای ملت ایران اقتدار آفرین بود.

لاریجانی اظهار داشت: امروز اگر ایران از جمله کشورهای مقتدر در منطقه و حتی عرصه‌ی جهانی است از زحمات بی دریغ این افراد است.

وی ادامه داد: توان موشکی ایران توانی برتر است اما ما به دنبال ماجرا جویی نیستیم و توان موشکی ایران بازدارنده است و این نکته را همه همسایگان ما می‌دانند.

وی گفت: جنگ هشت ساله را دیگران بر ما تحمیل کردند و ما آغاز کننده جنگ نبودیم حتی بعد از پایان جنگ که قدرت کافی کسب کرده بودیم باز هم سر جنگ با کسی نداشتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از کشورهای منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند؛ تصریح کرد: فعالیت‌های برخی از کشورهای منطقه امت اسلامی را به دردسر انداخته است؛ جریان تکفیری وحشی که امروز در عراق و سوریه فعالیت می‌کنند مورد حمایت برخی کشورهای منطقه و همچنین قدرت‌های غربی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریان تکفیری ضامن امنیت رژیم صهیونیستی است ادامه داد: جریان تکفیری درصدد مستحلک کردن قدرت امت اسلامی است ولی جمهوری اسلامی ایران هم در سوریه و هم در عراق در برابر این جریان ضد اسلامی ایستادگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها و قدرت‌های غربی از جریان تکفیری حمایت می‌کنند اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره با عقلانیت و هوشیاری کامل رفتار و دسیسه‌های دشمنان اسلام را رصد و پی‌گیری می‌کند.

وی افزود: برخی کشورهای منطقه از سیاست " درهای چرخان " استفاده می‌کنند و هر روز یک جهت را به خود می‌گیرند اما جمهوری اسلامی ایران همواره در یک راستا حرکت کرده و می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهید طهرانی مقدم به خوبی دریافت که قدرت موشکی ضامن امنیت کشور در دوران کنونی است و همگی باید کمک کنیم که دغدغه‌های وی اجرایی شود.

لاریجانی در پایان با بیان اینکه امروز توطئه‌های بیشتر از گذشته شده است گفت: باید روحیه اقتدار و حماسی خود را حفظ کنیم و حرکت شهدایی مثل شهدای اقتدار موشکی را ادامه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز