خبرگزاری کار ایران

حامد قادرمرزی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

دولت با نمایندگان موافق خود هم ارتباط نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۴۴

تمام استیضاح‌ها و عدم رای اعتماد‌ها را نمی‌توانیم سیاسی بدانیم درست است که بعضی از آن‌ها جنبه سیاسی پیدا می‌کند اما همه موارد این طور نیست. به عنوان مثال من خود یکی از کسانی بودم که استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را امضا کردم زیرا دیگر وزیر جهاد کشاورزی به خواب عمیق فرورفته است. ما فرا‌تر از آن چیزی که شعار داده بودند را انتظار داشتیم اما به حداقل چیزهایی که گفتند عمل نکردند.

یک نماینده حامی دولت ضمن رد سرد شدن روابط دولت و مجلس از شکل ارتباط گرفتن دولت با نمایندگان حامی خود انتقاد می کند و می گوید که همین موارد موجب عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم شده است.
حامد قادر مرزی درگفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا و در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید عدم رای اعتماد وزیر پیشنهادی دولت و طرح استیضاح‌های پی در پی روابط دولت و مجلس را سرد کرده است، گفت: قبول ندارم که عدم رای اعتماد وزیر پیشنهادی سردی را بین روابط مجلس ودولت به وجود آورده باشد زیرا دراین امر هم رئیس جمهور و هم هیات رئیسه مجلس موثر بوده‌اند.
نماینده مردم قروه افزود: دولت آقای نیلی را در زمان مناسب معرفی نکرد یعنی چهارشنبه آخر وقت ایشان از طریق پیامک به نمایندگان معرفی و روز یکشنبه رسما اعلام شدند و چون دوشنبه جلسه خارج از صحن بود عملا نمایندگان وقت زیادی نسبت به شناخت ایشان نداشتند و ایشان نیز فقط یکشنبه و سه شنبه را وقت داشت تا با نمایندگان ارتباط گرفته و اهداف و پیشنهادات خودش را ارائه دهد.
وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی دو روز وقت داشت تا برای نمایندگان توضیح دهد و شفاف سازی کند وتا بتواند رای اعتماد بیشتری بگیرد ضمن اینکه بهتر بود هیات رئیسه این جلسه را بعد از هفته سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه‌شان می‌گذاشت تا آقای نیلی وقت بیشتری می‌داشتند.
این نماینده مجلس اظهار داشت: به هر حال این حق طبیعی مجلس است و اگر رای‌های ممتنع مجلس را نگاه کنید می‌بینید که یک عده‌ای هنوز مردد بودند که به ایشان رای مخالف و یا موافق بدهند و به تصمیم نهایی نرسیده بودند. شاید عنوان شود که بین مجلس و دولت سردی به وجود آمده است اما به لحاظ منطقی این را قبول ندارم.
این عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح‌ها و عدم رای اعتماد آخرین وزیر پیشنهادی دولت باعثنشده است که اقلیت‌های تندرو قدرت را درمجلس به دست بگیرند؟ خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان اقلیت‌های تندرو در مجلس شورای اسلامی قدرت را در دست نگرفته‌اند و این مسائلی که پیش می‌آید بیشتر به علت مدیریت ضعیف در امور کشور است. مثلا مشکلات خشکسالی و حل نشدن آن باعثشد تا از وزرا در مجلس بابت این موضوع سوال شود اما در مورد خشکسالی که دولت روحانی مقصر نیست. این تدبیر دولت برای مبارزه با خشکسالی و انتقال آب مهم است که آن هم هزینه می‌خواهد و نمایندگان پیگیر هستند.
قادر مرزی بیان داشت: تمام استیضاح‌ها و عدم رای اعتماد‌ها را نمی‌توانیم سیاسی بدانیم درست است که بعضی از آن‌ها جنبه سیاسی پیدا می‌کند اما همه موارد این طور نیست. به عنوان مثال من خود یکی از کسانی بودم که استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را امضا کردم زیرا دیگر وزیر جهاد کشاورزی به خواب عمیق فرورفته است. ما فرا‌تر از آن چیزی که شعار داده بودند را انتظار داشتیم اما به حداقل چیزهایی که گفتند عمل نکردند.
وی در پاسخ به این سوال که برای گرم‌تر شدن روابط بین روسای قوه مقننه ومجریه در حدود یکسال ونیم باقی مانده تا انتخابات مجلس چه باید کرد؟ گفت: فکر می‌کنم که قطعا ارتباط بهتری نسبت به اینکه در حال حاضر هست می‌تواند باشد ضمن اینکه دولت خودش هم مقداری مقصر است. نحوه ارتباط مجموعه دولت با مجلس یعنی ارتباط زیادی ندارد و دولت نتوانسته ارتباط لازم را حتی با نمایندگان موافق خود بگیرد این واقعیتی است که نمی‌توان انکارش کرد ومتاسفانه در این زمینه کوتاهی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز