خبرگزاری کار ایران

مخالف وزیر پیشنهادی علوم / ۱ /

اکبریان: باید از فتنه تبری کنید

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۳۸۳

ای همکار سپاهی آقای نیلی احمد آبادی چرا از فتنه تبری نمی جویید؟ چرا نمی‌گویید ما پیرو فرمایشات رهبری هستیم؟ شما چهار ماه سرپرست دانشگاه تهران بودید در حالی که طی صد سال تاریخ ایران دانشگاه مهمی چون دانشگاه تهران هیچگاه با ۹ ماه سرپرستی اداره نشده است چرا دولت افراد صالح و پیرو رهبری را برای اداره این دانشگا ه انتخاب نمی‌کند؟

یک نماینده مخالف وزیر پیشنهادی علوم تاکید کرد که نیلی باید از فتنه تبری کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، عزیز اکبریان یکی از مخالفان وزیر پیشنهادی وزارت علوم درنطق جلسه علنی امروز مجلس خطاب به حسن روحانی اعلام کرد: توصیه نکنید که نمایندگان چه کار کنند وچه کار نکنند نمایندگان نه دولتی هستند و نه دولتی خواهند بود. نمایندگان مجلس سرباز ولایت و نوکر مردم هستند وزارت علوم از وزارت خانه‌های اساسی کشور است که اساتید بزرگی را در خود پرورش داده است. اما علی رغم شعارهایی که داده می‌شود دولت در این وزارت‌خانه دنبال جریان خاصی رفتار می‌کند.
وی ادامه داد: مگر رهبری توصیه نکرده بودند تا دانشگاه جولانگاه احزاب سیاسی نشود. شناخت سیاسی و فعالیت سیاسی با جولانگاه سیاسی متفاوت است.
این نماینده به بخشی از صحبت‌های حسن روحانی درباره رای اعتماد نمایندگان به فرجی دانا اشاره کرد و گفت: بله این نمایندکان به فرجی دانا رای دادند اما پای استیضاح او را امضا کردند ما فکر می‌کردیم ایشان می‌تواند فضای دانشگاه را مهار وکنترل کند اما نتوانست.
وی در ادامه افزود: خدایا تو شاهد باش که چه کسی دنبال بورسیه بود و بعد از استیضاح چه حرف‌هایی زدند وگفتند مجلس به دنبال بورسیه‌ها استیضاح وزیر را انجام داده است در حالی که ما به دنبال تکلیف بودیم.
اکبریان در ادامه حوادثسال ۸۸ را محور صحبت‌های خود قرار داد و افزود: بسیار متاسف هستم که در بعضی از وزارتخانه‌ها صحبت از فرمانبرداری فرمایشات رهبری می‌شود ولی زمانی که حرف از فتنه به میان می‌آید سکوت می‌کند.
اکبریان در ادامه خطاب به وزیر پیشنهادی علوم گفت: ای همکار سپاهی آقای نیلی احمد آبادی چرا از فتنه تبری نمی جویید؟ چرا نمی‌گویید ما پیرو فرمایشات رهبری هستیم؟ شما چهار ماه سرپرست دانشگاه تهران بودید در حالی که طی صد سال تاریخ ایران دانشگاه مهمی چون دانشگاه تهران هیچگاه با ۹ ماه سرپرستی اداره نشده است چرا دولت افراد صالح و پیرو رهبری را برای اداره این دانشگا ه انتخاب نمی‌کند؟
وی در ادامه به تغییر و تحولات مدیریتی دانشگاه‌ها در دولت روحانی اشاره کرد و گفت: تغییراتی که در این دانشگاه‌ها ایجاد کردند باعثشد شرایطی ایجاد شود تا روزنامه‌های اصلاحات بنویسند رهبر رفت و امید آمد آیا می‌توان از کنار چنین اتفاقاتی ساده گذر کرد.
اکبریان خطاب به نیلی احمد آبادی اعلام کرد: شما خودتان را پاسدار معرفی کردید اگر در کنار شما یک بسیجی به شهادت رسیده باشد پیروی اتفاقات اخیر در کشور می بایست از فتنه ۸۸ تبری بجویید ویژگی پاسداران صداقت و ولایت پذیری است پس باید از فتنه تبری کنید.
وی همچنین در ادامه به بخشی از عملکرد وزیر پیشنهادی در حوادثسال ۸۸ اشاره کرد وگفت: درنامه‌ای که علیه بسیج به رهبری نوشته شده بود نام شما در آن آمده است و همچنین شما نامه‌ای به رئیس جمهوری در ابتدای دولت نوشتید که در محتوای آن بویی از مسائل اسلامی وجود ندارد همچنین در حمایت از میلی منفرد نیز شما نقش داشتید شما ۲۵ نیروی ارزشی را از مسئولیت در دوران مسئولیتتان حذف کردید.
وی افزود: دوستانی که در هر دو جریان فتنه نقش داشتند را با دستور خود به وزارت خانه بازگردانیدید می‌گویید این افراد حر هستند در حالی که حر توبه کرد و این افراد توبه نکردند و هنوز به دنبال فرصتی می‌گردند.
اکبریان در پایان به اتفاقات پردیس کرج در ایام وفات آیت‌الله مهدوی کنی اشاره کرد و ادامه داد: در زمانی که شخص رئیس‌جمهور عزای عمومی در سراسر کشوراعلام کرده بود انجمن اسلامی دانشگاه تهران در پردیس کرج بحثجشن را به راه انداخت البته نمی‌خواهم بگویم دراین جشن رقص و آوازی صورت گرفته است ولی جشنی برپا شد که در آن عکس نخست وزیر امام(ره) آوردند و شعار آزادی سران فتنه را دادند.
وی در پایان افزود: شما وقتی نمی توانید از تهران تا کرج را اداره کنید چگونه می‌خواهید کل کشور را اداره کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز