خبرگزاری کار ایران

طی نامه‌ای به روحانی؛

لاریجانی یک مصوبه دولت را مغایر قانون دانست

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۴۲

رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور مصوبه دولت درباره اجازه به نهاد ریاست‌جمهوری برای اعطای کمک از محل اعتبارات هزینه‌ای را مغایر قانون دانست.

رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور مصوبه دولت درباره اجازه به نهاد ریاست‌جمهوری برای اعطای کمک از محل اعتبارات هزینه‌ای را مغایر قانون دانست.

به گزارش ایلنا، متن نامه علی لاریجانی به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت سه فقره تصویب‌نامه هیئت محترم وزیران به شماره‌های ۲۴۵۲ / ت۴۴۴۴۴ه مورخ ۲۶/۱۲ / ۱۳۸۸،۲۰۵۵۹ / ت۴۴۴۴۴ه مورخ ۲۵/۱۲ / ۱۳۸۹ و ۱۰۶۶۱ / ت۴۴۴۴۴ه مورخ ۹/۵ / ۱۳۹۲، موضوع: «اجازه به نهاد ریاست‌جمهوری برای اعطای کمک از محل اعتبارات هزینه‌ای»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیئت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره(۴) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم(۸۵) و یکصدوسی‌وهشتم(۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده(۱۰) آئین‌نامه اجرایی آن، مراتب متضمّن اعلام‌نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد.

بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبات که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«فارغ از ایراد شکلی وارد به این مصوبات مبنی بر عدم ارسال برای رئیس مجلس همزمان با ابلاغ آن برای اجرا براساس تبصره(۳) ماده واحده قانون نحوه اجرای اصول(۸۵) و(۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نظر به اینکه طبق ماده(۷) قانون محاسبات عمومی کشور، «اعتبار عبارت از مبلغی است که برای مصرف یا مصارف معین… به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد»، لذا تغییر آن توسط دیگر مقامات مجاز نیست، بنابراین متن مصوبات مبنی بر اجازه به نهاد ریاست‌جمهوری برای اعطای کمک راجع به مصوبات سه‌گانه، به ترتیب از محل اعتبارات هزینه‌ای سال ۱۳۸۸،۱۳۸۹ و ۱۳۹۲» از حیثاطلاق عبارات که شامل اجازه هزینه‌کرد از محل غیر اعتبارات مصوب مربوط می‌شود، مغایر قانون است.

مضافاً اینکه مصوبات موصوف علیرغم تصویب در مواعد مندرج در فوق، تماماً در تاریخ ۱۴/۴ / ۱۳۹۳ جهت بررسی و اعلام نظر در اختیار هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی

علی لاریجانی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز