خبرگزاری کار ایران

سالک:

داعش آخرین برنامه جهانی دشمنان اسلام است که نباید از آن غافل شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۰۶

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بر ضرورت تحقق مهندسی فرهنگی در کشور تاکید کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بر ضرورت تحقق مهندسی فرهنگی در کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام احمد سالک در اولین اجلاسیه کانون‌های برگزیده فرهنگی و هنری خراسان رضوی که با حضور فعالان و نخبگان عرصه فرهنگی مساجد در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه نقش غدیر برکسی پوشیده نیست، اظهار کرد: امروز در قرن ۲۱ میلادی انقلاب ایران تداوم بخش راه غدیر و دکترین پیامبر(ص) است.

وی با اشاره به خطبه غدیر ادامه داد: در این خطبه ۱۵ محور اساسی تبیین شده که حمد و ثنای خداوند، جانشینی امام علی(ع) و نگرانی پیامبر از انجام این ماموریت به جهت توطئه‌ای که چهارده نفر از سران قبایل برای از بین بردن حضرت علی(ع) کرده بودند از مهمترین این محورها است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز استکبار و سلطله جهانی با تکیه بر ابزار و فضای مجازی تصمیم دارند اسلام را از بین ببرند، افزود: این اراده سلطه جهانی و جهان‌خواران بی‌فرهنگ است، داعش آخرین برنامه جهانی دشمنان اسلام است که نباید از آن غافل شد.

سالک با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب درخصوص تشکیل جبهه عظیم فرهنگی با سیاست هم‌پوشانی فرهنگی جهت حاکم کردن دین در جامعه اظهار کرد: در استان اصفهان این جبهه تشکیل شده که برای آن اساسنامه نوشته شده، در خراسان هم این جبهه باید ایجاد شود و با سایر جبهه‌ها تبادل اطلاعات و نظر داشته باشند.

وی با اشاره به نامه ۱۸۲ نهج‌البلاغه ادامه داد: دوستان من کسانی هستند که در روزهای سخت سپر ولایت هستند، ما نباید اجازه دهیم رهبری در سنگرهای مبارزه حضور یابند، ما باید صحنه را پر کنیم، خدا نکند که ایشان روزی ندای " این الاعمار " را سر دهند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: حدود ۱۸هزار و ۵۹۶ کانون‎های فرهنگی و هنری در سراسر کشور داریم که این تعداد با توجه به نرخ رشد جمعیت در هر سال بسیار ناچیز است.

وی تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری در دانشگاه‌ها، مصلی‌ها و بخش روستایی را به ترتیب ۸۸،۳۳ و ۸۸۲ عدد برشمرد، و افزود: از میان ۸۰۰ مصلی و حدود ۶۰ هزار روستا در کشور تعداد کانون‌های فرهنگی ما واقعا ناچیز است.

سالک تعداد مراکز فرهنگی دیجیتال در کشور را ۱۸۸ عدد، مراکز تخصصی ۶۳۳ و کتابخانه‌های باز کشور را ۵۰۳۰ عدد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در کل کشور دو استان اصفهان و خراسان رضوی در زمینه کانون‌های فرهنگی و هنری رتبه‌های برتری دارند، افزود: در سایر استان‌ها کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد وضعیت مطلوبی ندارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال گذشته اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این جلسه خطاب به شخص رئیس جمهور گفتند «شما قرارگاه فرهنگی کشور هستید».

سالک با تاکید بر این که مهندسی فرهنگی باید تحقق پیدا کند، ادامه داد: تحقق چنین موضوعی در بستر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد میسر خواهد شد.

وی گفت: امسال ۵۱ میلیارد تومان بودجه فرهنگی تصویب شده که تاکنون ۱۸ میلیارد آن توسط دولت تخصیص یافته است، شما فکر کنید که با این مبلغ چه کاری می‌شود انجام داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش بودجه فرهنگی در دو سال گذشته ادامه داد: این بودجه از سال ۹۱ به ۹۲، سه درصد و از سال ۹۲ به ۹۳،۲۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تکیه بر معرفت و بصیرت، یکی از محورهای رسالت کانون‌های فرهنگی و هنری است ادامه داد: ‌آسیب‌شناسی کانو‌ن‌ها یک ضرورت است ما باید خودمان را باور کنیم و بسیار قدرتمند به فعالیت‌های خود ادامه دهیم.

سالک با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد در تربیت انسان‌ها بسیار موثر هستند، فهم عمیق از معارف اسلامی، ‌ دشمن‌شناسی و تهیه محتوا در عرصه مجازی با رصد فعالیت‌های دشمن را از دیگر محورهای رسالت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز