خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در نطق میان دستور:

سهام عدالت متعلق به طبقه پایین جامعه است / بانک‌ها پدر اقتصاد کشور را درآورده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۶۰

دولت نباید بخشنامه های خلاف قانون صادر کند و اگر این بخشنامه جدید لغو نکند، فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی واکنشی تند، مناسب و قطعی نشان خواهد داد و از کارگران عزیز که بسیجیان بیادعای خط تولید هستند حمایت خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه بر پرهیز مسئولان دولتی از معرفی آشنایان خود به عنوان هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه سهام عدالت، تاکید کرد و گفت: سهام عدالت متعلق به طبقه پایین جامعه است پس بگذارید خودشان نسبت به سهم‌شان هیأت مدیره معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر قاضی پور در نطق میان دستور امروز خود در صحن علنی مجلس از مردم قهرمان و شجاع آذربایجان ایران اسلامی به عنوان پشتیبان نیروهای مسلح یاد کرد و گفت: آنها به عنوان نماینده مردم قهرمان و همیشه در صحنه ارومیه، همیشه آماده و گوش به فرمان رهبری هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تبریک روز روستا به روستاییان، اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی را به کلیه مرزداران نیروی انتظامی و راهور کشور به خصوص نیروی انتظامی، مرزبانی و فرماندهان استان آذربایجان غربی تبریک می گوییم و یاد شهدای ناجا را گرامی می داریم.

وی با خطاب قرار دادن رییس جمهور بیان کرد: جناب دکتر روحانی اجازه ندهید به بهانه احیای دریاچه ارومیه، کشاورزی شهرستان میاندوآب به عنوان طرح عدم کاشت تعطیل و هزاران نفر آواره شده و مهاجرت کنند یا حداقل در سه استان همزمان این طرح اجرا تا عدالت رعایت شود، از طرفی تنها سدهای آذربایجان غربی و سیمینه را به بهانه نجات دریاچه ارومیه تعطیل کرده‌اند که با این کار نه تنها مشکل دریاچه خشک ارومیه حل نمی شود بلکه کشاورزی مردم هم تعطیل خواهد شد.

قاضی پور در ادامه با تذکر به زنگنه، طیب نیا و ربیعی درباره پرهیز از معرفی آشنایان خود به عنوان هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه سهام عدالت، گفت: اگر جلوی این کار را نگیرید اسامی معرفی شده از طرف معاون وزیر نفت و ارتباط آن با مسئولان را افشا خواهیم کرد، همچنین بدانید سهام عدالت متعلق به طبقه پایین جامعه است پس بگذارید خودشان نسبت به سهم‌شان هیأت مدیره معرفی کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه به دکتر آخوندی درباره عدم نام بردن از اسم فرودگاه شهید مهدی باکری در پروازهای هواپیمایی تذکر داد.

نماینده مردم ارومیه در ادامه خطاب به وزیر کشور گفت: هفته گذشته در تهران طی یکی از اجلاس های کشورهای اروپایی، به مناسبت روز ملی آن کشور جشنی برپا شد که متأسفانه تعدادی از تجار به همراه خانواده بی‌حجاب و با البسه زننده حضور داشتند لذا از باب نظارت و حفظ حرمت ایرانیان در چنین جشن‌هایی که در داخل کشور برگزار می‌شود چاره اندیشی کنید تا تکرار نشود.

قاضی پور همچنین ادامه داد: آقای رحمانی فضلی و فرمانده ناجا دستور فرمایید با اتحادیه‌های صنفی و تولیدی، اتاق‌های اصناف، اتاق‌های بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی هماهنگی شود تا جایگاه و منزلت اصناف، تجار، تولیدکنندگان، صادرکنندگان توسط نیروهای ناجا و ادارات امور مالیاتی و گمرکی حفظ شود ضمن اینکه حمایت از این اقشار لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی بوده و ابتدا باید زیرساخت های مورد نیاز این اقشار از سوی دولت برای تولید ملی آماده شود تا درآمد بالا رود و بعد مالیات اخذ گردد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در ادامه خطاب به طیب نیا در رابطه با عدم کاهش هزینه ها گفت: چرا هزینه ها را کاهش نمی دهید و دهک‌های افراد مرفه را از قانون هدفمندی یارانه ها حذف نمی‌کنید و چرا به فکر کشاورزان، کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان نیستید، از طرفی بانک‌ها مردم را با گرفتن بهره های ۳۰،۴۰ درصدی در مضیقه قرار می دهند که باید رسیدگی کنید، بانک‌ها پدر اقتصاد کشور را درآورده‌اند.

وی افزود: از حضرتعالی به عنوان متولی امر سهام و عدالت کارگران انتظار داریم با تصویب یک دهک سهم کارگران از سهام عدالت، تمام کارگران از این سهام برخوردار شوند این در حالی است که هم اکنون معاونین وزرا، مدیران کل، مدیران عامل و اقشار مختلف به جای کارگران سهام کارخانجات را به عنوان سهام عدالت دارند اما خود کارگران محروم اند.

قاضی پور در ادامه خطاب به ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار همسان سازی حقوق بازنشستگان و رسیدگی جدی به وضعیت معیشتی آنها شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس مجلس عنوان کرد: اجازه دهید طی جلسه‌ای غیرعلنی کانون بازنشستگی هم گزارشی از وضعیت حقوقی آنها ارائه دهد تا وضعیت آنها مانند زمانی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره صندوق ها گزارش داد، روشن شود. همچنین دستور دهید هیأت تطبیق مصوبات مجلس، بخشنامه اخیر معاون اول رئیس جمهور در مورد عدم اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع مصوب مجلس شورای اسلامی را رسیدگی و آن را لغو کند و اجازه ندهید فردی از دولت فراقانونی عمل کند.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی دستور فرمایید هیأت تطبیق و کمیسیون اجتماعی به بخشنامه عسکری آزاد که اخیرا در رابطه با اینکه اضافه کاری مشمولان صندوق تأمین اجتماعی از شمول پرداخت حق بیمه لغو شود، رسیدگی کنند و اگر این امر صورت نگیرد، درخواست اعمال ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی را داریم.

قاضی پور در ادامه با تأکید بر اینکه خواسته ما این است که دولت وارد قانونگذاری نشود، گفت: دولت نباید بخشنامه های خلاف قانون صادر کند و اگر این بخشنامه جدید لغو نکند، فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی واکنشی تند، مناسب و قطعی نشان خواهد داد و از کارگران عزیز که بسیجیان بیادعای خط تولید هستند حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه از تغییر مدیرعامل صندوق بازنشستگی در پی برگزاری مهمانی برج میلاد، تشکر و قدردانی کرد.

این نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم در ادامه خطاب به قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: آیا افزایش اعتبار سلامت در طرح تحول سلامت که یک درصد قانون ارزش افزوده و ده درصد قانون هدفمندی یارانه هاست صرفا برای متخصصین و شرکت های تهیه لوازم پزشکی است.

قاضی پور ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس باید به وضعیت معیشت پزشکان عمومی و پرستاران زحمتکش و کارمندان بیمارستان رسیدگی کند و هرچه سریع تر آنها را مشمول این طرح قرار دهد و نگذارد تنها جیب متخصصان پر شود چرا که پرستاران بیشترین زحمت را در حوزه درمان می کشند.

وی افزود: متأسفانه در تعطیلات به خصوص تعطیلات نوروزی و تعطیلات چند روزه رسمی، در بیمارستان های دولتی و خصوصی متخصصی پیدا نمی‌شود و همه به مسافرت خارج از کشور رفته‌اند و تنها پرستاران هستند که در بیمارستان حضور داشته و غیبت نمی‌کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به هیئت رئیسه تأکید کرد: لطفا استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول کنید ضمن اینکه در پایان از زحمات دکتر لاریجانی ریاست و نواب و هیأت رئیسه که مارا تحمل کرده و مشکلات را درک می‌کنند ولی با این حال می خواهند با دولت همکاری کنند تشکر می کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز