خبرگزاری کار ایران

مصری در گفت و گو با ایلنا:

استیضاح‌ها صدمه‌ای به روابط دولت و مجلس نمی‌زند

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۴۴

بهترین کمک به دولت‌ها این است که آن نفری که به نظر مجلس کار درستی انجام نمی‌دهد و بر کل دولت اثر منفی می‌گذارد را حذف کنند تا دولت راحت‌تر کارش را انجام دهد.

نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه به هیچ عنوان آن بخش از سوالات یا استیضاح‌هایی که به صلاح و مصلحت کشور است را تهدیدی برای قوه مجریه نمی‌دانم، گفت: استیضاح‌ها صدمه‌ای به روابط دولت و مجلس نمی‌زند. ممکن است همه وزرا کار درست انجام دهند اما یک نفرشان کارش غلط باشد. اتفاقا بهترین کمک به دولت‌ها این است که آن نفر که به نظر مجلس می‌رسد که کار درستی انجام نمی‌دهد و بر کل دولت اثر منفی می‌گذارد را حذف کنند تا دولت راحت‌تر کارش را انجام دهد که این موضوع در همه جای دنیا حاکم است.

عبدالرضا مصری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی از روابط دولت و مجلس گفت: اگر بخواهیم بگوییم که هرکسی بخواهد به وظیفه قانونی خود عمل کند به روابط دو قوه خدشه وارد کرده است جفا در حق دولت و مجلس است. بعضی‌ها اینگونه می‌خواهند عنوان کنند که اگر استیضاحی در کشور صورت بگیرد، پس مجلس و دولت روابط خوبی ندارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس ادامه داد: در یک مجلس ممکن است همه نماینده‌ها عملکرد بسیار مثبتی داشته باشند ممکن هم هست یک نفر عملکرد مثبتی نداشته باشد اما این به آن معنا نیست که اگر عمل مثبتی وجود نداشته باشد بنابراین مجلس دیگر به درد نمی‌خورد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ممکن است همه وزرا کار را درست انجام دهند اما کار یک نفرشان غلط باشد. اتفاقا بهترین کمک به دولت‌ها این است که آن نفری که به نظر مجلس کار درستی انجام نمی‌دهد و بر کل دولت اثر منفی می‌گذارد را حذف کنند تا دولت راحت‌تر کارش را انجام دهد. این موضوع در همه جای دنیا حاکم است.

مصری با تاکید براینکه شاهد بهترین وضعیت از بعد نظارت در کشور هستیم، اظهارکرد: زمانی که وزیر بودم هر زمان که سوالی از من شد احساس نکردم که مجلس دارد با من مقابله می‌کند. همیشه سوالاتشان را پاسخ داده‌ام. جواب همه نمایندگان را چه قانع کننده بوده و چه نبوده، داده‌ام و این را باید بدانیم که اگر وزیر یا نماینده شدیم صددرصد تمام امورمان درست نیست و همواره یک نقدهایی وارد است. حال این نقد زمانی ضرری برای جامعه ندارد اما زمانی برای جامعه ضرر دارد که آنجا باید پاسخگو باشیم. به هیچ عنوان آن بخش از سوالات یا استیضاح‌هایی که به صلاح و مصلحت کشور است را تهدیدی برای قوه مجریه نمی‌دانم.

نماینده کرمانشاه در مجلس خاطرنشان کرد: همه نمایندگان می‌دانند در زمانی که وزیر بودم هیچ وقت به هیچ کدام از آن‌ها مراجعه نکردم که سوالشان را پس بگیرند زیرا اعتقاد دارم باید پاسخگو بود. در حال حاضر عمده سوالات از وزرا به قانع شدن نمایندگان منجر می‌شود. یک وزیری هم بوده مانند وزیر علوم که ۱۰ بار مجلس به آن فرصت داده اما دیگر مجلس که نمی‌تواند کار مردم را‌‌ رها کند که کسی فکر و یا برداشت دیگری نداشته باشد.

وی ادامه داد: این شرایط صدمه‌ای به روابط دولت و مجلس به وجود نخواهد آورد زیرا برای وزیری است که قانون را رعایت نکرده شرایط خاصی تعریف شده است. این یک قانون است و این طور تعریف شده که حتی مجلس در صورت عدم عملکرد درست، هیات رییسه خود را هم می‌تواند استیضاح کند. نماینده مجلس حتی می‌تواند رییس جمهور را هم استیضاح کند و این تاثیری در روابط دو قوه ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز