خبرگزاری کار ایران

بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با ایلنا:

جلسات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ۶ماه است که تشکیل‌ نمی‌شود / احزاب بلاتکلیف‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۷۹۸

دو مرتبه که وزیر کشور به جلسه کمیسیون امنیت ملی آمده بود، علت برگزار نشدن جلسات را از ایشان جویا شدم که اعلام کردند تشکیل می‌شود. قرار جلسه را دو مرتبه گذاشتند اما پیش از برگزاری جلسات آن را منتفی کردند.

نماینده ناظر مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از عدم برگزاری جلسات این کمیسیون از ۶ ماه پیش تا به حال خبر داد و گفت: عدم حضور معاون سیاسی در وزارت کشور باعثشده است که بسیاری از احزاب در بلاتکلیفی به سر ببرند.

احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با آخرین وضعیت جلسات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: جلسات این کمیسیون ماه‌ها است که به دلیل فقدان حضور معاون سیاسی وزیر کشور تشکیل نمی‌شود.

نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا هم اعلام شده که دوره کاری نمایندگان عضو در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به پایان رسیده و باید نمایندگان جدیدی برای عضویت در این کمیسیون انتخاب شوند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه این شرایط موجب معطل ماندن احزابی شده که درخواست مجوز کرده‌اند، گفت: من دقیقا نمی‌دانم چند حزب با این شرایط معطل مانده است اما ۶ ماه از آخرین جلسه کمیسیون ماه ۱۰ احزاب می‌گذرد. همه احزاب هم حق دارند که این مسئله را بیان کنند اما انشالله حل می شود چراکه آقای وزیر هم به دنبال آن هستند که معاون سیاسی خود را انتخاب کنند.

نماینده ناظر مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در ادامه تصریح کرد: زمانی که وزارت کشور معاون سیاسی نداشته باشد یا شخص وزیر و یا فردی که در مظان معاون سیاسی شدن قرار دارد باید جلسات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را برگزار کند. در هر دو صورت هیچ مقامی در وزارت کشور ماموریت برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را بر عهده نگرفت. البته معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت کشور هم می‌توانست این وظیفه را بر عهده بگیرد اما این کار را نکرد.

بخشایش افزود: دو مرتبه که وزیر کشور به جلسه کمیسیون امنیت ملی آمده بود، علت برگزار نشدن جلسات را از ایشان جویا شدم که اعلام کردند تشکیل می‌شود. قرار جلسه را دو مرتبه گذاشتند اما پیش از برگزاری جلسات آن را منتفی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز