خبرگزاری کار ایران

مخالف استیضاح / ۲ /

جعفرزاده: عده‌ای می‌خواهند میان دولت یازدهم و مجلس فاصله بیاندازند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۰۳۰

امروز فرجی دانا مظلوم واقع شده به خدا قسم افکار عمومی به ما می‌گوید شخصی که سابقه انقلابی دارد وچند ماه پیش در وصف او لیستی از عناوین حزب اللهی و انقلابی را آوردید امروز چگونه استیضاح می‌کنید / هشت سال به دولت گذشته کمک کردیم و یکسال هم به این دولت کمک کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: هشت سال به دولت گذشته کمک کردیم و یکسال هم به این دولت کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی جعفر‌زاده ایمن آبادی در مخالفت با استیضاح وزیر علوم با حضور در پشت تریبون مجلس گفت: از صبح تعدادی از نمایندگان موافق استیضاح مطالبی را عنوان کردند بنده قبل از ورود به بحثمخالفت با استیضاح متذکر می‌شوم که این دوستان نیز همکاران دلسوزی بودند که برای نظام و انقلاب دغدغه‌هایی دارند که ما نیز این دغدغه‌ها را داریم و شهادت می‌دهم که فرجی دانا نیز این دغدغه‌ها را دارد.

وی افزود: اختلاف نظر موافقین و مخالفین استیضاح در شیوه عمل است. مشکلاتی وجود دارد اما شیوه حل آن در استیضاح نیست. برای برطرف کردن دغدغه نمایندگان متاسفانه بد‌ترین گزینه یعنی استیضاح انتخاب شد ما می‌توانستیم راه‌های مختلفی را طی کنیم که به استیضاح نرسیم.

جعفر‌زاده با اشاره به اینکه به نظر شما از نتیجه این استیضاح چه کسانی خوشحال می‌شوند، گفت: ببینید امروز افراطیون فراری خارج از کشور و افراطیون داخلی چه استفاده‌ای از این بحثمی‌کنند ما چه کسی را می‌خواهیم در فرآیند استیضاح از گردونه مدیریت خارج کنیم اتفاقا من مطالبی که در وصف خصوصیات فرجی دانا وجود دارد از همین دوستان شنیدم مگر شما نبودیدکه می‌گفتید وی از ولایتمداران است و نماز شب می‌خواند ما هم به همین استناد به او رای دادیم.

وی با بیان اینکه چرا هفته دولت را برای استیضاح انتخاب کردید؟ گفت: چرا با بحثاستیضاح آب به آسیاب افراطیون ریخته‌اید فیلمی که در صحن علنی نشان داده شد درست، اما چرا نمی‌گویید این فیلم متعلق به چه زمانی است این فیلم در خصوص مسائل بعد از جریان کوی دانشگاه است که به توفیقی دستور داده شد آن را مهار کند.

نماینده رشت افزود: فرجی دانا نیز بداند که اگر امروز از مجلس رای گرفت نمایندگان اصولگرا وی را ابقاء کرده‌اند و کسی نمی‌تواند این مسئله را مصادره به مطلوب کند.

وی با تاکید بر اینکه فرجی دانا از موسسین سپاه استان فارس بود، گفت: وی در قاطبه جبهه‌ها حضور داشته ما به فرجی دانا رای دادیم و بر رای خود استواریم و انتظار داریم که روند مدیریت او ادامه پیدا کند و اگر اشکلاتی وجود دارد قول برطرف شدن آن را از فرجی دانا می‌گیریم.

جعفر‌زاده با اشاره به بحثبورسیه‌های غیر قانونی گفت: به هر دلیلی سه هزار نفر در کشور بورسیه شده‌اند فرجی دانا عنوان می‌کند که من حسب وظیفه تاکید کردم که این بورسیه‌ها را باید با قانون و آیین نامه‌ها تطبیق دهند بورسیه شدن ۷۰۰ نفر بدون هیچ قاعده و قانونی جور در نمی‌آید در پرونده ۲۷۰ بورسیه حتی یک برگه هم وجود ندارد ما به موکلین خود و جوانانی که به ما مراجعه می‌کنند چه بگوییم.

وی افزود: در روند انتصابات نیز ایراداتی به فرجی دانا گرفته شد روند انتصابات را صددر صد به فرجی دانا یا هر فردی که در آینده وزیر بود تفویض کنید وقتی کسی نمی‌تواند در انتصابات صددرصد اظهار نظر کند و شورای دیگری هم باید پاسخگو باشد چرا باید امروز در اینجا تنها فرجی دانا جواب بدهد.

نماینده مردم رشت با تاکید بر اینکه جرم فرجی دانا این است که از جامعه‌ای که می‌خواهد برایش مدیر منسوب کند مشاوره گرفته است، گفت: برای این وزیر باید جلسه تشویق برگزار کنیم یا جلسه استیضاح؟ ما باید به کسی که با متخلفین مقطع دکترا برخورد کرده است بگوییم ممنونیم. افکار عمومی در این خصوص از ما خواهد پرسید.

وی ادامه داد: فرجی دانا در انتصابات خو د از جامعه دانشگاهی نظر گرفته و این نظر را به شورای عالی انقلاب فرهنگی برده چرا اینقدر روی انتصابات بحثمی‌شود. ۶۴ درصد کسانی که از گردونه مدیریت دانشگاه‌ها خارج شدند کسانی بودند که دوره مدیریت آن‌ها پایان یافته بود از این میان ۸ درصد نیز استعفا دادند و حدود ۲۰ درصد برکنار شده‌اند ما امروز در چه موضوعی ورود می‌کنیم.

جعفر‌زاده خاطر نشان کرد: در دو ماهه آغاز دولت نهم بیست رئیس دانشگاه تغییر کردند اما در زمان مشابه این دولت تنها چهار رئیس دانشگاه تغییر کرد در مورد نشریات دانشجویی نیز سوال من این است که آیا مگر تنها یک نفر آن هم وزیر مجوز می‌دهد ما باید مسئولینی که در این خصوص دخیل بودند رانیز بازخواست کنیم.

وی افزود: من فرجی دانا را قسم دادم که اگر روز استیضاح تو برگزار شود که در کمال تاسف این گونه نیز شد با نظر خودم دفاع خواهم کرد و در این مورد به کسی هم نیاز ندارم تشخیص من این است که امروز فرجی دانا مظلوم واقع شده به خدا قسم افکار عمومی به ما می‌گوید شخصی که سابقه انقلابی دارد وچند ماه پیش در وصف او لیستی از عناوین حزب اللهی و انقلابی را آوردید امروز چگونه استیضاح می‌کنید.

نماینده مردم رشت تاکید کرد: چرا می‌خواهید کسی را که کارنامه‌اش مثبت است به جای تشویق به فلک ببندید؟ عده‌ای می‌خواهند میان دولت یازدهم و مجلس فاصله بیاندازند اما ببینید در بیرون چه کسانی خوشحال می‌شوند. مجلس امروز باید نشان بدهد که دلسوز انقلاب و مردم بوده و هست و از مسیر حزب اللهی خود دفاع می‌کند و این جلسه صرفا برای برطرف شدن مشکلات بوده است.

وی خطاب به نمایندگان خاطرنشان کرد: من امیدوارم که فرجی دانا با کمک شما ابقاء شود و این شخصیت علمی و دینی می‌داند بعد از ابقاء می‌داند که از طرف مجلس اصولگرا رای گرفته و کسی نمی‌تواند نتیجه را به نفع خود مصادره کند. علاوه بر این مردم نیز نتیجه این استیضاح را به طور جدی تعقیب می‌کنند نمایندگان مردم پس از جلسه استیضاح باید به دنبال پاسخ مطالبات اصلی مردم یعنی اشتغال، تورم وخروج از رکود باشند.

جعفرزاده افزود: من به عنوان کوچک‌ترین عضو مجلس خجالت می‌کشم که بگویم بالا‌ترین میزان ایثارگری را دراین مجلس دارم اما ما وظیفه کمک به دولت را داریم هشت سال به دولت گذشته کمک کردیم و یکسال هم به این دولت کمک کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز