خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی در اخطار قانون اساسی:

تأمین منابع مالی بیمه کارگران ساختمانی از مالیات دیده نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۷۸۸

تأمین ما به التفاوت ناشی از پوشش ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما برای تمامی کارگران ساختمانی دارای بار مالی است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اعتبارات بیمه کارگران ساختمانی از مالیات دیده نشده است، گفت: تأمین ما به التفاوت ناشی از پوشش ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما برای تمامی کارگران ساختمانی دارای بار مالی است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۲۶مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۷۵این قانون گفت: تأمین منابع مالی بیمه کارگران ساختمانی از مالیات دیده نشده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اعتبارات بیمه کارگران ساختمانی از مالیات دیده نشده است، گفت: تأمین ما به التفاوت ناشی از پوشش ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما برای تمامی کارگران ساختمانی دارای بار مالی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه نباید بار مالی بر بیمه ها تحمیل کرد، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۸۰۰ هزار نفر کارگر ساختمانی داریم که تعهدات بیمه ای آنها در حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است حال سؤال من این است که اگر به هر دلیلی مانند اکنون کاهش صدور پروانه داشته باشیم آیا منظور از ما به التفاوتی که در اینجا آمده به معنی تعهدات هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی کارگران ساختمانی است؟

وی ادامه داد: علاوه بر وجود ابهامات بسیاری در طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی مغایرت با قانون اساسی نیز در این طرح دیده می شود.

لاریجانی با وارد دانستن اخطار پورابراهیمی گفت: تبصره یک طرح مذکور مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حذف کلمه مالیات در تبصره یک طرح یاد شده بسیاری از ابهامات و همچنین مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی را رفع می کند.

گفتنی است؛ در نهایت اخطار قانون اساسی پورابراهیمی درباره حذف عبارت " مالیات " به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۱۶۴ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر موافقت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز