خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس:

چند سال از جنگل‌ها بهره‌برداری نشود

کد خبر : ۱۹۵۰۵۷

باید تخریب طبیعت اشکال مهم فرهنگی شناخته شود و در این زمینه کتب درسی و آموزش در مدارس و هم‌چنین اقدام رسانه‌ها می‌تواند موثر باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات محیط‌زیستی در کشور با بیان این که غیر از مباحثبودجه‌ای در مساله محیط‌زیست باید نگرش‌ها نسبت به این امر تغییر کند، گفت: باید تخریب طبیعت اشکال مهم فرهنگی شناخته شود و در این زمینه کتب درسی و آموزش در مدارس و هم‌چنین اقدام رسانه‌ها می‌تواند موثر باشد.

به گزارش ایلنا، دکتر علی لاریجانی امروز(چهارشنبه ۲۲ مرداد) در دیدار با اعضای شورای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مجمع عمومی کنفرانسAPPCED که در مجلس برگزار شد، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این کنفرانس که قرار است اول تا سوم شهریورماه در تهران برگزار شود، گفت: امیدواریم این کنفرانس که در نوع خود از کنفرانس‌هایی است که باید با موضوع آن درگیر بود، موفق باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که محیط ‌زیست هم برای کشور ما هم منطقه و هم در سطح جهان یک امر حیاتی است، افزود: با توجه به شرایط و مشکلات زیست‌محیطی در کشور از جمله خشکی، کم‌آبی و غبار که البته منبع این مشکل در داخل نیست، کشور درگیر مسائلی هم‌چون از بین رفتن جنگل‌هاست و در این زمینه در صحبت با محمدرضا تابش در مورد راهکار حل این مشکلات عنوان کردم که بهتر است برای چند سال از بهره‌برداری از درختان جلوگیری شوند، زیرا وضع جنگل‌های کشور نگران ‌کننده است.

او با بیان این که مساله محیط ‌زیست برای ایران در همه ابعادش مهم و نیازمند همکاری‌های منطقه‌یی و جهانی است، ادامه داد: این کنفرانس نیز نمونه‌ای از همکاری منطقه‌یی است که می‌تواند مشکلات محیط‌ زیستی را حل کند.

لاریجانی با بیان این که اجلاس APPCED در دو بُعد سیاسی و فنی قابل بررسی و عملیاتی کردن است، با اشاره به بُعد سیاسی آن افزود: با توجه به شرایط منطقه و جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه به وجود آورده و هم‌چنین اقدامات داعش در منطقه این کنفرانس می‌تواند مفید باشد. زیرا در غزه، عراق و سوریه مشکلات محیط‌ زیستی به وجود آمده و داعش با هرگونه نمود حیاتی و بشری مخالفت می‌کند، می‌توانیم در بُعد سیاسی در این کنفرانس اقدام کرده و پیام‌هایی را به جهان منتقل کنیم.

رییس نهاد قانونگذاری کشورمان با اشاره به بُعد حرفه‌یی این کنفرانس با بیان اینکه اجلاس APPCED از نظر سوق‌ دادن همکاری‌های منطقه‌یی و بین‌المللی در مساله محیط ‌زیست مفید است، افزود: حل مشکلات محیط ‌زیستی نیاز به عزم منطقه‌یی دارد و باید نحوه صیانت از جنگل‌ها و مراتع کشورهای مختلف را شناخته و از آن‌ها برای صیانت از جنگل و مراتع خود استفاده کنیم، زیرا اقدامات نادرستی در مورد محیط‌زیست در کشور انجام می‌شود و با وجود دادن تذکرات متعدد این مشکلات ادامه دارد، بنابراین شاید تجربیات دیگران در این زمینه مفید باشد.

وی با بیان این که در حال حاضر آب مساله مهمی است که تحولات بسیاری در مورد آن در حال رخ دادن است، تصریح کرد: چندی پیش یکی از دانشگاه‌های آمریکا گزارشی را در مورد تحولات آب و هوایی و مناطق تحت تاثیر آن تهیه کرده بود که این نشان می‌دهد که بسیاری از دریاچه‌هایی که هم‌اکنون در کشور مورد بحثاست، ممکن است دچار مشکلات مطرح شده در آن گزارش قرار گیرد و این مساله برای ایران خطرناک است.

لاریجانی با بیان این که لازم است در بحثمحیط ‌زیست لازم است گروه‌هایی از متخصصان در دولت‌ها و پارلمان‌ها برای بررسی و تمرکز دقیق بر این موضوع تشکیل شود، ادامه داد: امیدواریم با همکاری همه کشورها این کنفرانس موفق بوده و زمینه بهبود محیط ‌زیست را فراهم کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که غیر از مباحثبودجه‌ای در مساله محیط ‌زیست باید نگرش‌ها نسبت به این امر تغییر کند، گفت: باید تخریب طبیعت اشکال مهم فرهنگی شناخته شود و در این زمینه کتب درسی و آموزش در مدارس و هم‌چنین اقدام رسانه‌ها می‌تواند موثر باشد.

او با بیان این که این کنفرانس می‌تواند بستر مناسبی برای فرهنگ‌سازی رسانه‌ها بر حفظ محیط‌ زیست باشد، افزود: بنابراین این اجلاس می‌تواند کمیته رسانه‌یی فعالی داشته باشد تا بسترسازی برای کار رسانه‌یی صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز