خبرگزاری کار ایران

پیرموذن در جمع خبرنگاران:

صداوسیما با پارازیت مشکل دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۸۷۳

بنابر این شد که آقای تابش، شورای عالی امنیت ملی و هیات دولت جهت رسیدگی به این مسئله تعامل مجدانه و دیداری داشته باشند و اگر در این زمینه خلا قانونی وجود دارد، دولت در قالب یک لایحه یا قانون جامع هوای پاک مراتب را به مجلس ارائه کند یا اگر مشکلی وجود دارد نقطه نظرات خود را در قالب طرح از سوی نمایندگان ارائه کند.

سخنگوی فذراکسیون محیط زیست بیان کرد: صداوسیما اعلام کرده پارازیت باعثایجاد اختلال در پخش برنامه‌های مفید صداوسیما نیز می‌شود و حتی یک مسابقه والیبال هم به خاطر همین مسئله پخش نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا کمال‌الدین پیرموذن درجمع خبرنگاران با اشاره به جلسه‌ای درخصوص بررسی تاثیر امواج پارازیت بر سلامت انسان و اختلالات مربوط به آن در فراکسیون محیط زیست مجلس ضمن ابراز تاسف از عدم حضور دستگاه‌های نقش آفرین علیرغم دعوت هیات رئیسه فراکسیون و تشکر از مدیران حاضر به ویژه مدیران صدا وسیما، اظهار کرد: مدیران صداوسیما دراین جلسه برای حل معضل پارازیت از مجلس کمک خواستند.

وی ادامه داد: بحثسلامت از حقوق اساسی شهروندان است و همکاران به رفع این معضل و تامین حقوق شهروندان اهتمام جدی دارند.

نماینده اردبیل در مجلس خاطر نشان کرد: ‌ اقداماتی در شورای عالی امنیت ملی، هیات دولت و وزارتخانه‌ها در خصوص این موضوع در دست اقدام است که باید تسریع شود.

پیرموذن افزود: آنچه مورد توجه جدی است این است که با توجه به تحولات تکنولوژیکی واجتماعی کارکرد مصونیت بخشی خود را از دست داده است و نباید روی آن متمرکز شد.

وی با تاکید بر اینکه پارازیت برای سلامتی آحاد جامعه مضر است گفت: حتی صداوسیما اعلام کرده پارازیت باعثایجاد اختلال در پخش برنامه‌های مفید صداوسیما نیز می‌شود و حتی یک مسابقه والیبال هم به خاطر همین مسئله پخش نشده است.

سخنگوی فذراکسیون محیط زیست تصریح کرد: البته می‌توان با تکیه به قانون در مقاطع خاصی و در زمان‌های محدود آن هم صرفا برای بحثامنیت ملی مراتب را ملاک عمل قرار داد.

عضو کمیسیون صنایع افزود: به لحاظ قانونی سازمان تنظیم مقررات رادیویی وابسته به وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی نسبت امواج یون ساز، غیر یون ساز مسئولیت دارد و باید با درک وظایف قانونی خود به مسئولیت خود عمل کند و مراتب را به جامعه اعلام کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس اعلام کرد: ایجاد هماهنگی و تسریع در تدوین استانداردهای ملی وبومی با کسب نظر از دستگاه‌های مسئول و لحاظ کردن مسائل فنی تصویب شد و قرار شد تدوین چهارچوب‌های نظارتی بر این امر به صورت شفاف باشد.

عضو فراکسیون محیط زیست تصریح کرد: بنابر این شد که آقای تابش، شورای عالی امنیت ملی و هیات دولت جهت رسیدگی به این مسئله تعامل مجدانه و دیداری داشته باشند و اگر در این زمینه خلا قانونی وجود دارد، دولت در قالب یک لایحه یا قانون جامع هوای پاک مراتب را به مجلس ارائه کند یا اگر مشکلی وجود دارد نقطه نظرات خود را در قالب طرح از سوی نمایندگان ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه صداوسیما مخالف پارازیت است، خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق مانند اکباتان اثرات پارازیت زیاد ارزیابی شده است اما اینکه در شهرستان‌ها نیز اثراتی دارد یا خیر هنوز اطلاعی در این مورد نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز