خبرگزاری کار ایران

دامادی در نطق میان دستور:

دلواپس سفره‌های کوچک شده مردم باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۸۵۶

حمایت مقام معظم رهبری از دولت و تأکید ایشان بر همکاری مجلس و دولت برای همه ما می باید به معنای تلاش برای بازگرداندن آرامش روانی و اقتصادی به جامعه و خانواده های ایرانی باشد، همه ما دلواپس دستاوردهای انقلابیم اما مردم می خواهند دلواپس دغدغه های آنها که یکی از مهم ترین آنها بیکاری جوانانشان و جبران خسران سال های گذشته است هم باشیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: آنچه باید درشرایط فعلی برای ما دلواپسی و لرزش ایجاد کند نه متلک‌های سیاسی بلکه سفره های کوچک شده مردم است که باید سمت و سوی نگاه نگران ما به جوانان دکترا گرفته بیکار باشد.

به گزارش ایلنا، محمد دامادی در نشست علنی امروز در نطق میان دستور خود ضمن عرض تسلیت به بازماندگان سانحه هواپیمایی اخیر گفت: به مردم مظلوم غزه و همه حامیان آنها در هر کجای این کره خاکی به سبب تحقیر جهانی رژیمی منحوس صهیونیستی تبریک می گویم چرا که همه ما باور داریم سرانجام روزی آفتاب آزادی بر قدس شریف خواهد تابید.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مردمی که به ما اعتماد کردند، اینجا را خانه ملت می دانند و به قول پیر جماران مجلس عصاره ملت است نه خانه احزاب سیاسی که صرفا کشمکش های جناحی رادر آن دنبال کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم به ما امید بسته اند، خاطرنشان کرد: آنها می خواهند قسمتی از مشکلات عدیده شان را حل کنیم از این رو آیا ملت به تنگ آمده از بحران های اقتصادی و فشار کمرشکن قیمت ها و بیکاری فزاینده جوانان تحصیل کرده اولویت انتظارش از مجلس در این شرایط استیضاح وزیر علوم بر فرض ورود خطایی در آن وزارتخانه است.

دامادی افزود: حمایت مقام معظم رهبری از دولت و تأکید ایشان بر همکاری مجلس و دولت برای همه ما می باید به معنای تلاش برای بازگرداندن آرامش روانی و اقتصادی به جامعه و خانواده های ایرانی باشد، همه ما دلواپس دستاوردهای انقلابیم اما مردم می خواهند دلواپس دغدغه های آنها که یکی از مهم ترین آنها بیکاری جوانانشان و جبران خسران سال های گذشته است هم باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: آنچه باید درشرایط فعلی برای ما دلواپسی و لرزش ایجاد کند نه متلک های سیاسی بلکه سفره های کوچک شده مردم است که باید سمت و سوی نگاه نگران ما به جوانان دکترا گرفته بیکار باشد از طرفی باید نگران بحران آب باشیم که عنقریب است به فاجعه ای بزرگ تبدیل شود.

وی افزود: باید نگران بود که اعتماد مردم در پس جدل های بی حاصلی که آنها به آن نه گفتند سبز شود و رنگ ببازد، اینکه مین بیکاری زیر پای جوانان ما در حال ترکیدن است جای نگرانی دارد شاید بیکاری واژه ای رنگ و رو رفته است اما هربار که به آن اشاره می شود تازگی اش را باز می یابد، از طرفی رنگ و رو رفته است چون به شعارهای تبلیغاتی آلوده شده است و تازه است چرا که همچنان رشدش سیر نزولی نمی یابد.

دامادی با بیان اینکه فعالیت ها در راستای ریشه کن کردن بیکاری حاصلی نداشته است، گفت: باید دید دلیل آن چیست و ما برای اشتغال چه کرده ایم، نظام بانکی ما برای متقضیان کار وام تعریف کرده است اما چه وامی و برای چه کاری؛ وام خود اشتغالی برای طرح های زود بازده مثلا پرورش قارچ، کشت توت فرنگی، استخراج فلزات و معادن نتیجه چه بوده است، واقعیت این است که در همه این اقدام ها آنچه در نظر گرفته نشده است اصل مزیت نسبی است.

وی در ادامه با طرح این پرسش که ما برای صنایعی که مزیت نسبی دارند چه کرده ایم، یادآور شد: خرمای ایرانی همیشه یکی از کالاهای دارای مزیت نسبی بوده است، الان حال نخلستان های اروندکنار چگونه است وضعیت اشتغال در تولید خرما از چه قرار است، حال فرش و زعفران ایران چگونه است، حال خاویار ایرانی که تنها مردم ایران نام آن را شنیده اند چگونه است و حال برنج مازندرانی، چای گیلانی و سیر همدانی چگونه است.

عضو فراکسیون میراثفرهنگی و گردشگری مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: آنچه مزیت نسبی اش برای کشور ما مثل روز روشن است، صنعت گردشگری با افزایش شرکت ها و کسب و کارهای محلی حجم عظیمی از اشتغال را به دنبال خواهد داشت و مالیات خوبی را روانه دولت خواهد کرد همچنین استانداردهای زندگی مردم را افزایش خواهد دادو ارزآوری خواهد کرد از طرفی آگاهی های مردم را از توانایی های فرهنگی و طبیعی بالا برده و در بخش بزرگی از نیروی کارش نیز نیاز به سطح آموزش بالایی نخواهد داشت و بیشتر از سرمایه محور بودن، کار محور است ضمن اینکه در تمام نقاط کشور پتانسیل دارد اما برای این صنعتی که مزیت نسبی آن از هر صنعت دیگری بیشتر است چه کرده ایم.

دامادی همچنین تصریح کرد: متأسفانه در کشور بازسازی اقتصادی نه تنها منجر به نوسازی و رقابتی تر شدن اقتصاد نشد بلکه بعد از گذشت ربع قرن از اجرای برنامه های تعدیل ساختاری اعترافی از انحصارهای قدرت و ثروت به تغییر پارادایم فعالیت اقتصادی از تولید در بخش واقعی به اقتصاد مالی انجامید و این به نوبه خود منجر به افزایش هزینه سرمایه تولید واقعی و کاهش رشد اقتصادی شد.

وی افزود: همین امر به ویژه در سال های پس از ۱۳۸۴موجب تمرکز در توزیع ناعادلانه ثروت شد و در نتیجه ظرفیت مصرف بخش های رو به گسترشی از جمعیت وخیم تر شد همچنین بازشکل گیری عدم توازن ها در درون اقتصاد واقعی، بخش مالی پیشی گرفت با این همه بخش بانکی و مالی کشور با مشکلات اساسی مواجه شد که حاصل اقتصاد ناشی از مداخلاتی است در توزیع منابع و اعتبارات بانکی و شکل گیری ده ها بانک و موسسات اعتباری است که بهترین شاخص این فساد قریب به صدهزار میلیارد تومان دیون معوق بانکی است که عمده آن در اختیار افراد سفارش شده قرار گرفته است که البته بازپس داده نشده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: باور کنیم آنها که در ۱۲ اسفند و ۲۴خرداد آنهایی که حماسه را رقم زدند، معلم حقیقی و دلسوزترین کسان نسبت به انقلاب بودند نه آنهایی که صرفا ادعای دلواپسی دارند، جوانان لیسانسه و فوق لیسانسه این مملکت ناتوان نیستند که اگر چنین بود حماسه نمی آفریدند، قرار بود آنها حماسه بیافرینند و ما فرصت ایجاد کنیم لذا کلاهمان را قاضی کنیم کدام یک از ما کم فروشی کردیم.

دامادی تصریح کرد: از جناب آقای دکتر ترکان به واسطه تحول در حوزه عملکردشان تشکر می کنم همچنین گازرسانی به دودانگه و چاردانگه را از وزیر نفت تقاضا داریم از طرفی جاده مرگبار گهرباران، ساری و فرح آباد هر روز قربانی می گیرد و جاده فیروزکوه در تعطیلات متأسفانه مشکلات خودش را دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیمه صیادان و مربیان پیش دبستانی که همچنان مشکلشان باقی است و بازنشستگان فولاد که همچنان برای گرفتن حقوق معوقه خود باید التماس مدیران را بکنند باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد و در آخر درباره بحثواردات برنج اعلام می کنیم، کشاورزان ما در سرمای زمستان تا گرمای تابستان کار می کنند اما متأسفانه واردات برنج کمر کشاورزان را می شکند، بشکند آن دستی که برنج را مازاد بر نیاز کشور وارد می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز