خبرگزاری کار ایران

محمدی در تذکر شفاهی مطرح کرد:

انتقاد از بی توجهی به مشکلات و مطالبات جامعه کارگری

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۸۴۷

چرا قانون همسازی حقوق بازنشستگان که منابع مالی آن از سال ۸۸ در بودجه های سنواتی به سازمان تامین اجتماعی تخصیص داده شده اجرایی نمی‌شود و چرا مشکلات و مطالبات جامعه کارگری مورد توجه نیست.

نائب رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس از بی توجهی نسبت به مشکلات و مطالبات جامعه کارگری در کشور انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، داوود محمدی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی افزود: چرا در حالی که جانبازان هنگام اشتغال از پرداخت مالیات معاف هستند اما بعد از بازنشستگی دو درصد مالیات از آنها کسر می شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا سازمان تامین اجتماعی از اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع استنکاف می‌ورزد در حالی که مدعی است یک سال قبل از قانون برنامه و سه سال بعد از اجرای آن درخوست تامین منابع مالی اجرای آن را از دولت خواسته و این درحالی است که دولت مدعی است که درخواستی به آنها واصل نشده است.

وی یادآور شد: تا چه زمانی باید کارگران کارفرمایان و کانون های کارگری بین دستگاههای مستقل اجرایی سرگردان بمانند؛ چرا استفساریه اصلاحیه تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی درباره ماخذ محاسبه مشاغل سخت و زیان آور بر مبنای ۷ هزار و ۳۰۰ روز با گذشت یک سال و نیم و پیگیری مکرر نمایندگان اجرا نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: چرا قانون همسازی حقوق بازنشستگان که منابع مالی آن از سال ۸۸ در بودجه های سنواتی به سازمان تامین اجتماعی تخصیص داده شده اجرایی نمی‌شود و چرا مشکلات و مطالبات جامعه کارگری مورد توجه نیست.

محمدی با بیان اینکه قزوین یکی از قطب های اصلی صنعت کشور است افزود: موکدا تذکر می دهم اگر قوانین مذکور اجرایی نشود به اتفاق همکاران در مجلس درخواست اعمال ماده ۲۳۶ آئین نامه داخلی مجلس را به دلیل استنکاف از اجرای قوانین از طریق هیات رئیسه پیگیری می کنم.

وی گفت: من بارها تذکر داده ام که مشکل کم آبی و عدم تخصیص حقابه استان از سد طالقان مشکلات زیادی را به کشاورزان استان تحمیل کرده و خسارت جبران ناپذیری به آنها وارد کرده است به گونه ای که علاوه بر آب کشاورزی آب شرب مردم را نیز تحت تاثیر قرار داده و مردم را با کمبود آب آشامیدنی مواجه ساخته است.

نائب رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس در پایان از وزیر نیرو درخواست کرد تا با جدیت نسبت به تکمیل مجتمع های آبرسانی روستائیان که به دلیل خشکسالی های اخیر با تانکر آبرسانی می شود اقدامات لازم را به کار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز