خبرگزاری کار ایران

موافقان و موافقان لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت:

توکلی: تصویب لایحه یک سنگ بنای کج است / نکو: لایحه به صورت دائمی تصویب شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۷۷۷

نکو: ما هر ساله زمان بسیاری را صرف بررسی بندهایی می کنیم که تکراری هستند و زمانی که باید صرف امور مهم شود هزینه امور تکراری می شود.

احمد توکلی و ابراهیم نکو به عنوان موافقان و مخالفان لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به صحبت پرداختند.

به گزارش ایلنا، احمد توکلی در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۲۲ مرداد) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گفت: این اقدام، قدمی مثبت در جهت حذف احکام غیر بودجه ای از بودجه بوده که جای تشکر دارد، اما آنچه مهم است اینکه نباید از چاله به چاه افتاد.

نماینده مردم تهران، ‌ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس مواد ۱۳۱،۱۳۵، ۱۳۷،۱۴۴ و ۱۴۵ آیین نامه، این اقدام قانونی نیست چون هر لایحه ای که به مجلس می آید باید موضوع مشخصی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه لایحه مطرح شده حداقل ۱۳ قانون مهم در بخش های مختلف را اصلاح می کند گفت: نخستین مشکل این لایحه ایجاد مشکل در ارجاع به کمیسیون ها است چرا که اگر به یک کمیسیون ارجاع داده شود حق کمیسیون های دیگر ضایع می شود که این روش باعثخروج از کلیات خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین این اقدام با اصل ۶۵ قانون سازگار نیست این اصل تصریح میکند که مذاکرات مجلس باید تابع آئین نامه داخلی مجلس باشد در صورتی که این اقدام خلاف آئین نامه داخلی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بررسی این لایحه را یک سنگ بنای کج دانست و گفت: امیدوارم که نمایندگان به این موضوع توجه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به گفته های توکلی گفت: در بررسی ها به این موضوع توجه خواهیم کرد.

ابراهیم نکو نیز در موافقت با لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گفت: اقدام دولت برای ارایه لایحه خروج از رکود ستودنی، است و امیدوارم در این مقطع حساس، اقدامی در راستای رضایت مردم صورت گیرد.

وی ادامه داد: ما هر ساله زمان بسیاری را صرف بررسی بندهایی می کنیم که تکراری هستند و زمانی که باید صرف امور مهم شود هزینه امور تکراری می شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه ذاتی نمایندگان رسیدگی به ردیف های تاثیرگذار و مشکلات جاری کشور است اما بررسی مکررات باعثمی شود که زمانی برای رسیدگی به امور مهم باقی نماند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: امروز نباید صحن و کمیسیون های مجلس وقت خود را صرف امور تکراری کنند لذا این موضوع می تواند ضمن تجمیع در یک لایحه به صورت دائمی تصویب شود تا زمان بیشتری صرف سایر امور گردد.

وی گفت: ما هر ساله شاهد بحران هایی در اقتصاد هستیم که تصویب لوایح این چنینی میتواند زمان ما را برای حل آن مشکلات بیشتر کند.

دکتر لاریجانی نیز در پاسخ بیان کرد: لایحه ارائه شده زمانی ارائه شد که زمان زیادی صرف بررسی تبصره های تکراری بودجه شد، که ما خواستار ارائه جداگانه این لایحه از دولت شدیم تا نمایندگان بتوانند بر اصل موضوع ردیف ها بحثکنند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون شبهه ای که وجود دارد اینکه آیا این اقدام تنها مربوط به بودجه است یا به کمیسیون های دیگر مربوط است ما هم بر این موضوع کار کرده ایم و بخش های تخصصی به کمیسیون های تخصصی ارجاع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز