خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

دفاع از انقلاب نباید دولتی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۳۲۹

اینکه گفته می شود توسعه کشور بیمار است، حرف کاملا صحیحی است و گروه ها و جریان های مختلفی که تا کنون بر روی کار آمده اند فراز و فرودهایی در این بخش داشته اند اما همیشه این بیماری وجود داشته و هیچگاه درمان نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم گردش نخبگان گفت: نخبگان و مراکز تولید فکر باید برای حل مشکلات راهکارهای عملی و علمی ارائه دهند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در دیدار با اعضای شورای برنامه ریزی دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر گفت: اینکه ایثارگران و فرزندان شهید، شورایی داشته باشند و در خصوص مسائل مختلف حساس باشند و چاره اندیشی کنند قابل تقدیر است و با توجه به توانمندی هایی که این شورا دارد، می‌تواند به یک مرکز مولد در کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه زنده بودن جامعه در تولید فکر است گفت: کشور در چندین بخش با چالش های متفاوتی روبرو است که برای حل آنها به تفکر و ارائه راهکار نیاز است که ازجمله آنها چالش در حوزه بین المللی است. البته این چالش ها از ابتدای انقلاب وجود داشته است و اکنون نیز مسئله هسته‌ای از سایر مباحثدر این حوزه پررنگ تر شده است و نیاز به نقطه نظر و راهکار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: داشتن روحیه احساسی خوب است اما باید در برخورد با مسائل و مشکلات از راهکارهای فکر شده و طراحی شده و ابزارهای متفاوت دیگر استفاده کرد و در چنین اموری نقش آفرینی شوراهایی مانند شورای دانش پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر پر رنگ تر می شود و این شوراها و نخبگان در این شرایط باید برای مشکلات راهکارهای نظری و علمی پیشنهاد دهند.

وی با بیان اینکه دفاع از انقلاب نباید دولتی باشد تاکید کرد: باید مردم با حضور در صحنه های مختلف طرح ها و اندیشه های خود را ارائه کنند و بتوانند در آینده خود نقش آفرینی کنند.

لاریجانی در ادامه به وجود مشکلات اقتصادی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: اینکه گفته می شود توسعه کشور بیمار است، حرف کاملا صحیحی است و گروه ها و جریان های مختلفی که تا کنون بر روی کار آمده اند فراز و فرودهایی در این بخش داشته اند اما همیشه این بیماری وجود داشته و هیچگاه درمان نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بیماری های اقتصادی درمان نشود گروه های مختلف که وارد قدرت می شوند تأثیر کمی می توانند در مسائل اقتصادی داشته باشند هر چند اگر عملکرد و برنامه هایشان کارشناسی و از روی فکر نباشد اوضاع را خراب تر می کند نتیجه این بیماری ها هم وجود پدیده هایی مثل فساد اداری و رشوه است که هیچ ارتباطی با حکومت اسلامی ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح ریشه های مشکلات گفت: وجود مقررات حجیم و بلاوجه و عدم نظارت می تواند موجب افزایش این فسادها شود.

وی افزود: اینکه ظرفیت تولید کشور همراه با رونق نیست یک بیماری محسوب می شود و یا اینکه وضعیت اقتصادی کشور دولتی است خودش مشکل بزرگی است و هنوز هم می بینید نبض صنعت کشور در دست دولت است علی رغم اینکه سال ها از ابلاغ سیاست های رهبری معظم از جمله ابلاغ اصل ۴۴ می گذرد هنوز خیلی از واحدهای تولیدی دولتی خصوصی نشده اند و تنها نامشان به شبه دولتی تغییر کرده است که این نشان از درست اجرا نشدن خصوصی سازی است.

لاریجانی با بیان اینکه ریشه دیگر وجود مشکلات توسعه کشور عدم وجود رقابت است گفت: تا زمانی که رقابت نباشد رونق هم وجود ندارد و تکامل صنعتی نیز رخ نمی دهد. برای مثال تا زمانی که خودروسازی انحصاری است انگیزه ای برای بهینه کردن وجود ندارد اما زمانی که بنگاه های اقتصادی با یکدیگر رقابت داشته باشند مجبورند برای رضایت مشتریان خود و افزایش فروش محصولات خود را بهینه کننند.

وی در ادامه به حوادثمنطقه ای اشاره کرد و گفت: به خاطر ویژگی الهام بخشی انقلاب همواره در مسائل منطقه ای نقش پر رنگی داشته ایم و این ویژگی نشان بر توفندگی انقلاب است که با وجود چالش ها در عرصه داخلی همچنان در مسائل منطقه ای بسیار اثر گذار و نقش آفرین هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که در مسئله فلسطین سینه اش را سپر کرده است اظهار کرد: اگر مردم فلسطین توانسته اند قدری خودشان را نشان بدهند به دلیل قدرت نظامی شان بوده است و اگر کشورهای اسلامی به آنها کمک های نظامی و مالی می کردند اکنون وضع فلسطین اینچنین نبود.

وی خطاب به حاضرین در نشست گفت: با توجه به وظیفه مسلمانی، ایران باید نقش خود را در منطقه ایفا کند و این نخبگان و ایثارگران هستند که باید در این باره فعال شوند و در این زمینه ایده های خود را مطرح کنند.

در ابتدای این نشست برخی از اعضای شورای مرکزی نخبگان و دانش پژوهان شاهد و و ایثارگر با محکوم کردن کشتار مردم مظلوم غزه و سکوت مجامع بین المللی گزارش عملکرد، مشکلات و پیشنهادات خود را به رئیس مجلس ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز