خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در مراسم رونمایی از کتاب رسالت الولایت آیت الله جوادی آملی:

آثار آیت‌الله جوادی آملی عالم جدیدی از معرفت دینی را به علاقمندان معرفی می کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۴۶۵

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آثار آیت‌الله جوادی آملی شرایط جدیدی برای کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: کسانی که با آثار ایشان محشور می‌شوند به عالم جدیدی از معرفت دینی دسترسی پیدا می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آثار آیت الله جوادی آملی شرایط جدیدی برای کشور ایجاد کرده است گفت: کسانی که با آثار ایشان محشور می شوند به عالم جدیدی از معرفت دینی دسترسی پیدا می کنند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی دیروز در مراسم رونمایی از کتاب تحریر رسالت الولایت علامه طباطبایی تألیف آیت الله جوادی آملی که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد با بیان اینکه اقدام آیت الله جوادی آملی که رساله استاد خود را به عنوان شاگردی ممتاز اینطور شرح داده و فهم آن را برای افراد آسان کرده جزء موارد استثنایی است گفت: شاید شبیه چنین کاری را شهید مطهری در کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم آن هم در مورد اثر علامه طباطبایی انجام و با شرح خود فهم کتاب استاد را راحت تر کرد.

وی با بیان اینکه کتاب رسالت الولایت علامه طباطبایی به دلیل موجز بودن نیاز به شرح دارد افزود: آیت الله جوادی آملی به حق این کار را به خوبی انجام داد و به تعبیر وی این کتاب از تثلیثی خوب برخوردار و دارای جنبه عرفانی و برهانی است که در خدمت برهان و نقل قرار گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کتاب رسالت الولایت علامه طباطبایی از موارد نادری بود که ایشان به آن می نازید ادامه داد: البته همه آثار علامه ارزشمند است اما دلیل ارزشمند بودن این کتاب برای شخص علامه این است که برهانی که در این کتاب در بحثولایت ذکر شده از مواهب الهی است.

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی در رساله ولایت یک نوع سیر و سلوک عرفانی را بیان کرده است، توضیح داد: اولین مساله قید شده در این رساله این است که ظاهر دین باطنی دارد و اولی خدا کسانی هستند که به این باطن واصل می شوند.

لاریجانی با بیان اینکه فصل دوم این رساله به چیستی سنخ اسرار این باطن مربوط می شود، ادامه داد: فصل سوم آن این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد که آیا این امور به افراد خاصی اختصاص می یابد یا دیگر افراد هم می توانند شامل آن شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس این رساله انسان میتواند همیشه راه به عالم متافیزیک داشته باشد، توضیح داد: در فصل چهارم این کتاب مطرح می شود که از طریق معرفت نفس می توانیم امور و حقایق باطنی را درک کنیم و فصل پنجم نیز به کمالاتی که انسان در مسیر طی میکند مربوط می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آثار آیت الله جوادی آملی شرایط جدیدی برای کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: کسانی که با آثار ایشان محشور می شوند به عالم جدیدی از معرفت دینی دسترسی پیدا می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز