خبرگزاری کار ایران

نمایندگان موافق با طرح نحوه تشکیل وفعالیت احزاب گروه های سیاسی:

فعالیت قانونی احزاب نظام جمهوری اسلامی را تقویت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۵۸۹

یکی از وظایف احزاب امر به معروف و نهی از منکر است که این موضوع در تدوین این طرح لحاظ شده و مردم می توانند از طریق احزاب اقدام به عمل امر به معروف و نهی از منکر کنند.

نمایندگان موافق با طرح نحوه تشکیل وفعالیت احزاب گروه های سیاسی بر لزوم اصلاح قانون احزاب تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، محمد دهقان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در موافقت با طرح نحوه تشکیل وفعالیت احزاب گروه های سیاسی، گفت: فعالیت احزاب برای تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران لازم است.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آغاز مجلس هشتم مرکز پژوهش های مجلس موضوع اصلاح قانون احزاب را در دستور کار قرار داد و با توجه به بررسی های کارشناسی شده طرح پخته ای در حال حاضر به صحن علنی آمده است.

دهقان افزود: در اصل ۲۶ قانون اساسی فعالیت احزاب آزاد اعلام شده مگر اینکه این فعالیت ها مخل قوانین اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب به کار تشکیلاتی و حزب تأکید داشته و تشکیل حزب جمهوری اسلامی نیز ثمره تلاش های بعد از انقلاب است.

دهقان ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز با فعالیت تشکیلاتی و حزبی موافق است البته نحوه فعالیت احزاب داخل کشور با فعالیت های کشورهای غیر دینی کاملا متفاوت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس یادآور شد: برخی ها برای تشکیل حزب موفق به اخذ پروانه تأسیس می‌شوند اما باید توجه داشت که حداقل باید ۳۰۰ نفر در مدت ۹ ماه در حزب عضو شوند تا حزب بتواند فعالیت رسمی خود را شروع کند.

مهدی دواتگری در موافقت با طرح مذکور ادامه داد: بعد از گذشت ۳۳ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی اصلاح قانون احزاب کشور اجتناب ناپذیر است.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع آزادی در طرح رسیدگی به فعالیت احزاب و گروه های سیاسی کشور که کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس آن را بررسی کرده به صورت شفاف تبیین شده است.

دواتگری گفت: باید توجه داشت که در تمامی نظام های رایج دنیا اقدام علیه امنیت ملی قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: در اصل ۲۶ قانون اساسی حقوق و حدود احزاب مشخص شده است در موضوع حقوق کلمه آزادی تبیین شده و حدود بر رعایت موازین اسلامی از سوی احزاب تأکید دارد.

دواتگری گفت: یکی از وظایف احزاب امر به معروف و نهی از منکر است که این موضوع در تدوین این طرح لحاظ شده و مردم می توانند از طریق احزاب اقدام به عمل امر به معروف و نهی از منکر کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: شفاف شدن وضعیت مالی احزاب از نکات مثبت تدوین طرح رسیدگی به فعالیت احزاب و گروه های سیاسی کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز