خبرگزاری کار ایران

موافقان کلیات لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم؛

جراره: با تصویب این لایحه فرصت تبدیل جزیره هرمز به قطب اقتصادی فراهم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۴۶۶

نمایندگان موافق با کلیات لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم بر لزوم فراهم آوردن شرایط توسعه اقتصادی و فرهنگی جزیره هرمز تاکید کردند.

نمایندگان موافق با کلیات لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم بر لزوم فراهم آوردن شرایط توسعه اقتصادی و فرهنگی جزیره هرمز تاکید کردند.


به گزارش ایلنا، محمد آشوری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه با نگاهی منطقی به نظام برنامه ریزی در مرزهای کشور، می‌توانیم از استعدادهای این مناطق به خوبی استفاده کنیم، گفت: عدم توجه به آمایش سرزمین و تمرکز زدایی عاملی برای توسعه نیافتگی مرزهای کشور شده است بنابراین باید با یک نگاه چند وجهی به مرزها زمینه توسعه پایدار اقتصادی را فراهم کرد.


این نماینده مجلس ادامه داد: برای ساماندهی مرزهای جنوبی برنامه ریزیهایی در قالب ایجاد بازارچه های مرزی و تعاونی‌های مرزی انجام شده است که زمینه توسعه این مناطق را فراهم می‌کند.


آشوری همچنین عنوان کرد: موافقت با لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم باعثبهره‌مندی این منطقه از مزایای مناطق آزاد اقتصادی می‌شود.


در ادامه منصوری آرامی نماینده مردم بندرعباس به عنوان دومین موافق با لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: منطقه هرمز از پتانسیل های فراوان تاریخی و اقتصادی برخوردار است و مخالفان این لایحه باید توجه داشته باشند مردم منطقه هرمز بسیار علاقه دارند که با الحاق این منطقه به مناطق آزاد زمینه توسعه پایدار اقتصادی فراهم شود.


آرامی با بیان اینکه شاخص های اقتصادی منطقه هرمز نیز به مانند جزیره قشم می‌تواند پس از الحاق به مناطق آزاد تجاری ارتقا یابد، تاکید کرد: از لحاظ سیاست های جمعیتی نیز توسعه منطقه هرمز باعثخواهد شد که این منطقه با رشد جمعیتی روبرو شود.


علاوه بر این ابوالقاسم جراره نیز در موافقت با لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم گفت: شهرهرمز ۱۳ شهید به انقلاب تقدیم کرده و همیشه مردم پرتلاش این منطقه در توسعه و آبادانی ایران به سهم خود نقش داشته اند بنابراین با موافقت با لایحه مذکور می‌توان زمینه استفاده از ذخایر معدنی این منطقه منحصر به فرد را فراهم کرد.


نماینده مردم بندرعباس با اشاره به اینکه از لحاظ تاریخی و گردشگری منطقه هرمز منطقه ویژه ای است، تصریح کرد: به طور مثال خاک های رنگی و کوه های نمکی این منطقه می تواند هر ساله گردشگران فراوانی را جذب این منطقه کند این درحالی است که هرمز به مرکز استان نزدیک بوده و مشکلاتی مانند نبود شبکه سراسری برق در این منطقه وجود ندارد.


وی افزود: با موافقت با لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم می‌توانیم فرصت ها و مزیت های قانونی در اختیار مردم هرمز قرار دهیم تا این منطقه به یک قطب اقتصادی دیگر در کشور تبدیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز