خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی با اشاره به سخنان وزیر کشور در کمیسیون امنیت:

۵ نماینده از پاسخ وزیر کشور قانع نشدند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۳۷۲

وزیر کشور پاسخ داد که عزل و نصب ها در وزارت کشور در یک مجرای مشخص با شرایط و قواعد تعریف شده و استعلامات قانونی انجام می‌شود هر کس خلاف این روند نصب شود ما اقدام می‌کنیم. اینکه استاندار و فرماندار سیاسی نباشند که امکان ندارد بلکه باید سیاسی باشند اما نباید جناحی و حزبی عمل کنند. در مدیریت استان هم چارچوب وجود دارد و همه مدیران در آن چارچوب عمل می‌کنند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش با وزیر کشور گفت: رحمانی فضلی به سئوالات پنج تن از نمایندگان پاسخ گفت که پس از پایان توضیحات وی نمایندگان اعلام کردند قانع نشده اند.

به گزارش ایلنا، سید حسین نقوی حسینی در خصوص جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: رحمانی فضلی وزیر کشور میهمان جلسه امروز بود تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهد اولین سوال از طرف زاکانی نماینده مردم تهران، اسلامشهر، شمیرانات و ری مطرح شد.

نماینده مردم پیشوا و ورامین ادامه داد: زاکانی سوال داشت که علت عدم محافظت درست از دانشمندان هسته ای به ویژه گرفتن محافظین از برخی عناصر موثر ایشان چیست؟ وزیر کشور پس از معرفی ذوالفقاری به عنوان معاون امنیتی و انتظامی خود، اشاره کرد که وزارت کشور جهت محافظت از شخصیت ها دارای یک دستورالعمل مشخص است با عنوان حفاظت از نخبگان و موارد مهم در کمیسیون مربوطه تعیین می‌شود و در آن سطح حفاظت آنها هم مشخص می‌شود. نیاز به حفاظت هم از طرف وزارت اطلاعات اعلام می‌شود چون مرجع تشخیص اطلاعات است بنابراین تصمیم گیری در آن کمیسیون صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از سخنان وزیر کشور زاکانی از پاسخ وزیر قانع نشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به طرح سوال دوم از سوی آذین تصریح کرد: نماینده رفسنجان و انار در بیان سئوالش مطرح کرد که علت حضور صدها هزار اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور چیست؟ وی توضیح داد که حضور این افراد موجب ناامنی، آسیب های اجتماعی، تصرف فرصت های شغلی شده است که رحمانی فضلی در پاسخ به سئوال آذین توضیح داد موضوع اتباع افغانی در ایران موضوع جدیدی نیست و مشکل هم عدم کنترل مرزها از سوی کشورهای شرقی است و نمی‌توانند اتباع خود را کنترل کنند و مسائل مطرح شده هم عواقب آن است که اعلام شد و نیروی انتظامی در هر جای کشور با هر اتباع افغانی غیر مجاز برخورد کند او را بازداشت و از کشور اخراج می‌کند ولی مجددا برمی‌گردند.

وی در بیان ادامه سخنان وزیر کشور گفت: اقدامات تهدیدی و سلبی هم ضمن در پی داشتن اعتراضات برخی نهادهای بین المللی، کارآیی موثری هم نداشته است که در عین حال توزیع استقرار افاغنه مجاز هم ساماندهی شده و مسائل امنیتی و سیاسی نیز در نظر گرفته شده است البته وزیر کشور از کمیسیون درخواست داشت که جلسه ای ویژه پیرامون اتباع خارجه غیرمجاز بگذارد و ما با اطلاعات و آمار و ارقام در آن جلسه حضور پیدا کنیم و موضوع را همه جانبه بحثو بررسی کنیم و به یک راه حل برسیم پس از توضیحات وزیر کشور، آذین قانع نشد.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس سوال سوم را مطرح کرد گفت: سوال وی عبارت بود از اینکه سیاسی کاری برخی استانداران و یا معاونین آنان به جای توجه به امنیت، حفظ وحدت و حتی تلاش برای تفرقه قومیتی و مذهبی در برخی مناطق برای چیست؟ همچنین علت عدم برنامه ریزی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به کشور و توزیع آن در داخل چیست؟

وی افزود: وزیر کشور پاسخ داد که عزل و نصب ها در وزارت کشور در یک مجرای مشخص با شرایط و قواعد تعریف شده و استعلامات قانونی انجام می‌شود هر کس خلاف این روند نصب شود ما اقدام می‌کنیم. اینکه استاندار و فرماندار سیاسی نباشند که امکان ندارد بلکه باید سیاسی باشند اما نباید جناحی و حزبی عمل کنند. در مدیریت استان هم چارچوب وجود دارد و همه مدیران در آن چارچوب عمل می‌کنند همچنین وزیر کشور در ارتباط با قسمت دوم سوال پاسخ داد که ایران مسیر ترانزیت مواد مخدر افغانستان و پاکستان است و همه دنیا از برخورد و مبارزه قاطع ایران تقدیر می‌کنند بنابراین مبارزه با مواد مخدر جدی و قاطع است و با اقدامات جدید هم می‌توانیم ادعا کنیم تا پایان سال کنترل ما بر مرزها از جهت کنترل قاچاق مواد مخدر کامل می شود و برنامه های خوبی هم برای آینده داریم پس از توضیح وزیر کشور زاهدی از پاسخ به سوال اولی قانع نشده ولی از پاسخ به سوال دوم قانع شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: سوال چهارم را آقا محمدی نماینده خرم آباد سوال کرد و پرسید علل افزایش ناامنی در استانهای مرزی کشور چیست؟ چرا از نیروهای ناتوان در پست های مدیریتی استفاده می شود؟ علت قلع و قمع نیروهای ارزشی و توانمند چیست؟ و علت بی توجهی به تقسیمات کشوری چیست؟ وزیر کشور در پاسخ گفت مطابق همه آمارها، ‌ناامنی در مرزها کم شده است ودر مورد انتصابات هم قبلا گفته شد که انتصابات در چارچوب قانونی صورت می گیرد در ارتباط با تقسیمات کشوری هم وزیر کشور گفت تقسیمات کشوری مطابق مصوبه هیات دولت متوقف شده تا لایحه جدیدی تنظیم و به مجلس فرستاده شود که در حال حاضر در دولت در حال بررسی است و کمیته تطبیق مصوبات مجلس هم مصوبه دولت را لغو نکرده است پس از توضیحات وزیر کشور آقا محمدی از پاسخ وزیر قانع نشد.

طبق ماده ۲۰۹ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اگر نمایندگان سئوال کننده در جلسه کمیسیون از پاسخ های وزیر قانع نشدند اگر سئوال " ملی " باشد در اولین فرصت وزیر با حضور در صحن علنی مجلس باید به سئوالات نمایندگان پاسخ دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز