خبرگزاری کار ایران

نوباوه در گفت‌وگو با ایلنا:

بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه دلیل استیضاح وزیر است

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۵۵۸

متاسفانه در دولت آقای روحانی مسئله عزل و نصب های گسترده به امری شایع تبدیل شده است و این در حالی است که دولت همواره از اعتدال و شایسته سالاری سخن می گوید.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بحثبرگرداندن دانشجویان ستاره دار به دانشگاه را یکی از دلایل طرح استیضاح وزیر علوم عنوان کرد و گفت: بسیاری از دانشجویانی که با عنوان ستاره‌دار از آن‌ها نام برده می‌شود افرادی هستند که در شورای انضباطی دانشجویان به دلیل یک سری مسائل اخلاقی و رفتارهای بزهکارانه دارای پرونده هستند و یا اینکه چند ترم مشروط شده‌اند و درنتیجه دیگر عملا امکان تحصیل برای آنها وجود نداشته است.
بیژن نوباوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص طرح استیضاح وزیر علوم، به عنوان یکی از امضا کنندگان این طرح اظهار داشت: این استیضاح یک استیضاح کاملا علمی، قانونی و منطقی است چرا که شاید بزرگترین تغییرات توسط فرجی دانا که از ابتدا نیز مجلس به زور به ایشان رای اعتماد داد صورت گرفته که براین اساس اکثر دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و موسسات دچار تغییر شده‌اند و این تغییرات نه با جایگزین کردن افرادی بهتر بلکه چه بسا با جایگزینی افرادی فاقد شرایط صورت گرفته است.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه این تغییرات گسترده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی توسط یک وزیر و بلکه توسط یک نظام معنای خوبی ندارد، افزود: این کار در افکار عمومی باعثایجاد این شائبه می‌شود که تمام افرادی که در گذشته در این دستگاه‌ها بر سر کار بوده‌اند فاقد صلاحیت بوده‌اند.
وی تاثیر وضعی این عزل و نصب‌های گسترده را بر جامعه بسیار بیشتر از تاثیرات اداری وانقطاع تجربیات مدیریتی و آموزشی در کشور دانست و گفت: این درست است که یک وزیر حق دارد در حیطه مدیریتی خود عزل و نصب‌هایی را صورت دهد اما باید پرسید که گسترش این حق تا چه حدی است.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: متاسفانه در دولت آقای روحانی مسئله عزل و نصب های گسترده به امری شایع تبدیل شده است و این در حالی است که دولت همواره از اعتدال و شایسته سالاری سخن می‌گوید.
نوباوه تصریح کرد: تمام تغییراتی که وزیر علوم در بدنه وزارت علوم و آموزش و پرورش انجام داده است تغییراتی سیاسی است و به همین دلیل ما نمایندگان مردم حتما در مقابل این اقدامات غیرمنطقی خواهیم ایستاد.
وی بحثبرگرداندن دانشجویان ستاره دار به دانشگاه را یکی دیگر از دلایل طرح استیضاح وزیر علوم عنوان کرد و گفت: بسیاری از دانشجویانی که با عنوان ستاره‌دار از آن ها نام برده می شود افرادی هستند که در شورای انضباطی دانشجویان به دلیل یک سری مسائل اخلاقی و رفتارهای بزه دارای پرونده هستند و یا اینکه چند ترم مشروط شده اند و درنتیجه دیگر عملا امکان تحصیل برای آنها وجود نداشته است لذا دانشجویان ستاره دار صرفا یک عده افراد خاطی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز