خبرگزاری کار ایران

باهنر در پاسخ به تذکر نادران:

تکلیف استیضاح وزیر علوم تا آخر جلسه روشن می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۲۷۷

نادران: بنده هیچ قولی به آقای ابوترابی نداده‌ام که این کار به تاخیر بیافتد و الان هم نه بنده ونه هیچ یک از امضا‌کنندگان این طرح حق ندارند از ناحیه بقیه عزیزان بپذیرند که کار به تاخیر بیافتد.

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیات رئیسه باید طبق وظیفه قانونی خود استیضاح وزیر علوم را اعلام وصول کند چرا هیچ یک از استیضاح‌کنندگان در این زمینه قولی به آقای ابوترابی نداده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الیاس نادران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر ماده ۲۲۳ خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: هیات رئیسه موظف است در اولین جلسه علنی طرح استیضاح را اعلام وصول کند و در همان روز متن طرح را برای وزیر یا وزیران استیضاح‌شده ارسال و همزمان چاپ و میان نمایندگان پخش نماید.

وی خطاب به محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی روز یکشنبه را برعهده دارد، اظهار داشت: در آخرین جلسه‌ای که حضرت عالی ریاست جلسه را برعهده داشتید، بنده عرض کردم که تقاضایی توسط عده‌ای از نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم داده شده و ما تقاضا داریم که این طرح را اعلام وصول فرمایید و شما فرمودید آقای ابوترابی گفته‌اند که این طرح بماند تا درباره آن صحبت کنیم و رایزنی‌ها انجام شود تا ببینیم چه خواهد شد.

عضو فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه با گفتار درمانی مسائل اساسی مملکت علاج نمی‌شود تصریح کرد: از آن موعد مدتی گذشته و صحبت‌هایی هم شده است. بنده هیچ قولی به آقای ابوترابی نداده‌ام که این کار به تاخیر بیافتد و الان هم نه بنده ونه هیچ یک از امضا‌کنندگان این طرح حق ندارند از ناحیه بقیه عزیزان بپذیرند که کار به تاخیر بیافتد.

نادران ادامه داد: این تقاضا طبق روال عادی داده شده و قانونا هیات رئیسه مکلف است آن را اعلام وصول نماید و اگر هم نسبت به متن آن هر ایرادی داشتند، الان ۱۰ روز از تحویل آن به هیات رئیسه گذشته و در این ۱۰ روز باید طرح را برمی‌گرداند و اجازه می‌دادند تا اصلاح شود تا بعد از آن اعلام وصول گردد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مسئله که طرح استیضاح وزیر علوم نباید به تاخیر بیافتد، خاطرنشان کرد: نباید کاری کنیم تا مجلس، دولت و دانشگاه و افکارعمومی دچار چالش بیهوده شوند. وقتی در این ۱۰ روز اتفاقی نیافتده بعدا هم نخواهد افتاد. وظیفه قانونی هیات رئیسه اعلام وصول این طرح است و باید به آن عمل کند تا این حق قانونی از نمایندگان سلب نشود.

محمدرضا باهنر رئیس جلسه علنی امروز مجلس گفت: ان‌شاءالله امروز تا آخر این جلسه تکلیف روشن و مسئله حل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز