خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران در گفت و گو با ایلنا:

استیضاح سیاسی اثر معکوس دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۰۱۲

طرح سوال جدید از وزیر کشور و همچنین طرح استیضاح وزیر کشاورزی بیشتر رنگ و بوی رقابت های سیاسی و جناحی دارد.

عضو کمسیون عمران مجلس گفت: اگر طرح سوالات و استیضاح‌ها نقش رقابت جناحی و گرو کشی سیاسی داشته باشند به اهداف اصلی خود نمی‌رسند و اثر معکوس خواند داشت. من فکر می‌کنم که برخی و نه همه طرح سوالات و استیضاح‌ها شکل سیاسی و جناحی دارند.

عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با ایلنا به طرح سوالات و استیضاح‌های اخیر وزرا در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: واقعیتی که وجود دارد این است که طرح‌های سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص‌ها ابزار کاری نمایندگان در امور نظارتی بر دستگاه‌های اجرایی کشور هستند. این ابزار اهداف مشخص داشته و در سطح عملکرد فنی وزارت‌خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند تا حافظ منافع ملی و نظام جمهوری اسلامی باشند.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است از رفتار جناحی در طرح سوالات و استیضاح‌ها پرهیز کرد، افزود: اگر طرح سوالات و استیضاح‌ها نقش رقابت جناحی و گرو کشی سیاسی داشته باشند به اهداف اصلی خود نمی‌رسند و اثر معکوس خواند داشت. من فکر می‌کنم که برخی و نه همه طرح سوالات و استیضاح‌ها شکل سیاسی و جناحی دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: وقتی طرح سوال یا استیضاحی از سوی نمایندگان در مجلس دنبال می شود لازم است از قبل طی جلساتی با نمایندگان در کمیسیون تخصصی مربوطه و همچنین جلسات مشترک با وزیر مرتبط مورد نقد و بررسی قرار بگیرد. یعنی پیش از آنکه طرح سوال یا استیضاح به صحن علنی مجلس برسد باید راهکارهای رفع مشکلات و برنامه های جایگزین برای حل آن مورد بررسی قرار بگیرد.

حسین زاده با تاکید بر اینکه طرح سوال جدید از وزیر کشور و همچنین طرح استیضاح وزرای جهاد کشاورزی و علوم بیشتر رنگ و بوی رقابت‌های سیاسی و جناحی دارد، تصریح کرد: شاید این رقابت‌های سیاسی و جناحی باعثشود که برخی جریان‌ها و جناح‌های سیاسی نزد اذهان برجسته شوند یا اینکه منافع یک حزب حفظ شود ولی طبعا چنین رقابت‌های سیاسی در مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند حامی منافع ملی و مردمی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز