خبرگزاری کار ایران

علی مطهری:

نقطه شروع انحطاط‌های فرهنگی جامعه به سیاست‌های دولت گذشته برمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۹۲۲

صورت مسئله این است که ما هر میزان که در رابطه با مسئله حجاب کار فرهنگی انجام دهیم باز عده‌ای به دلیل گرایش به فرهنگ غربی یا به دلیل هوی و هوس و میل طبیعی زن به تبرج و خودنمایی پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کنند؛ آیا دولت اسلامی در اینجا نباید وظیفه‌ای داشته باشد؟

نماینده مردم تهران با بیان اینکه نقطه شروع انحطاط‌های فرهنگی جامعه به سیاست‌های دولت گذشته برمی‌گردد، تاکید کرد: ما شاهد بودیم که رئیس جمهور دولت گذشته چند بار علیه نیروی انتظامی صحبت کرد و بحثعفاف و حجاب را به سخره می‌گرفت و خطاب به نمایندگان گفت مگر خود شما گناه نمی‌کنید؟ اینقدر گیر سه پیچ ندهید و بگذارید مردم خوش باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، علی مطهری در پاسخ به توضیحات وزیر کشور گفت: یکی از بدبختی‌های دنیای امروز تحقیر کردن امور عفاف و سهل‌انگاری در نظارت در پوشش اسلامی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه نقطه شروع انحطاط‌های فرهنگی جامعه به سیاست‌های دولت گذشته برمی‌گردد، اظهار داشت: مشایی و رئیس جمهور دولت گذشته معتقد بودند که دولت در رابطه با مسئله عفاف و حجاب وظیفه‌ای ندارد و فقط باید کار فرهنگی کرد و کار فرهنگی هم تنها مختص علما و روحانیون و مراکز آموزشی است که در واقع این مغالطه بود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: ما شاهد بودیم که رئیس جمهور دولت گذشته چند بار علیه نیروی انتظامی صحبت کرد و بحثعفاف و حجاب را به سخره می‌گرفت و خطاب به نمایندگان گفت مگر خود شما گناه نمی‌کنید؟ اینقدر گیر سه پیچ ندهید و بگذارید مردم خوش باشند و این درحالی است که اجماع فقها است که آن دسته از احکام اسلامی که مستقیما متوجه ارزش‌های جامعه است و ممکن است سهل‌انگاری در آن باعثضربه زدن به اجتماع شود، وظیفه دولت اسلامی است.

مطهری با بیان اینکه ما انتظاری از دولت قبل برای اجرای قانون عفاف و حجاب نداشتیم اما از دولت کنونی انتظار داریم، یادآور شد: متاسفانه عملا می‌بینیم که دولت فعلی نیز راه دولت گذشته را طی می‌کند. البته مطرح کردن این بحثبه این معنی نیست که وضعیت حجاب در کل کشور اسفناک است بلکه در مجموع وضعیت پوشش اسلامی در کشور ما قابل قبول است و مردم ایران از روی عقیده و ایمان آن را پذیرفته‌اند اما سخن من بر روی برخی موارد ناهنجار در جامعه است که بنیاد خانواده را تهدید می‌کند.

وی افزود: صورت مسئله این است که ما هر میزان که در رابطه با مسئله حجاب کار فرهنگی انجام دهیم باز عده‌ای به دلیل گرایش به فرهنگ غربی یا به دلیل هوا و هوس و میل طبیعی زن به تبرج و خودنمایی پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کنند؛ آیا دولت اسلامی در اینجا نباید وظیفه‌ای داشته باشد؟ و آیا می‌توان آن را به عهده مردم گذاشت و مردم را به درگیری با یکدیگر دعوت کرد لذا فقه اسلامی تکلیف را مشخص کرده و این وظیفه را به عهده دولت گذاشته است.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه ما باید یا نظام خانوادگی اسلامی داشته باشیم و یا یک نظام خانوادگی غربی، خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم نظام خانوادگی غربی داشته باشیم باید لوازم آن مانند اماکن کذایی همچون عشرتکده‌ها را نیز در جامعه ایجاد کنیم و گرنه عقده‌های سرکوب شده باعثحوادثناگوار خواهد شد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه ما طرفدار سخت‌گیری در قضیه حجاب نیستیم، بیان کرد: من معتقد نیستم که به مجرد یک نقص در پوشش یک فرد باید با آن برخورد شود بلکه بحثما بر این است که دولت باید در آنجا که نیاز به اعمال قانون است وارد شود.

وی از مجلس خواست که با نشان دادن تصاویری از زنان ساپورت‌پوش ضرورت برخورد با این پدیده نشان داده شود.

مطهری همزمان با پخش فیلمی از تصاویر زنان ساپورت‌پوش و بد حجاب در صحن علنی مجلس ابرار داشت: این پدیده روزبه‌روز در حال پیشرفت است، آنچنان که ممکن است عده‌ای تصور کنند که این نوع پوشش منافاتی با اخلاق اسلامی ندارد و به هر حال آنچه در سطح جامعه می‌بینیم نشاندهنده این است که دولت تاکنون نتوانسته در برخورد با این نابهنجاری توفیق قابل توجهی به دست آورد.

در حین پخش فیلم مذکور فضای صحن علنی اندکی متشنج شد و مطهری در واکنش به بی‌نظمی که در حین سخنان وی در مجلس ایجاد شده بود با کنایه تصریح کرد: ظاهرا دوستان از تصاویر به وجد آمدند و من به عنوان سخن پایانی اعلام می‌کنم که دولت به وظیفه خود عمل نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز