خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی:

تمدید مهلت آزمایشی یک قانون خلاف آیین نامه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۴۲۷

هر دو هفته یکبار در صحن علنی مجلس شاهد طرح ها و لوایح آزمایشی هستیم و معمولا می‌گوییم که چاره ای جز تصویب آن نیست اما قطعا دولت باید برای این موضوع چاره درستی بیاندیشد.

رئیس مجلس با بیان اینکه تمدید مهلت آزمایشی یک قانون خلاف آیین نامه نیست گفت: درست آ» است که دولت لوایح را به موقع به مجلس ارائه کند.

به گزارش ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی در تذکری با استناد به ماده ۱۶۷ آئین نامه داخلی مجلس گفت: در تبصره یک این ماده آمده است که هیات رئیسه موظف است که از طریق طرح اقدام کند تا در زمان پایان مهلت آزمایشی طرح مذکور تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر قانون آزمایشی باید از سوی هیات رئیسه مجلس تعیین تکلیف شود افزود: این در حالی است که ما هر دو هفته یکبار در صحن علنی مجلس شاهد طرح ها و لوایح آزمایشی هستیم و معمولا می‌گوییم که چاره ای جز تصویب آن نیست اما قطعا دولت باید برای این موضوع چاره درستی بیاندیشد.

لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: براساس آیین نامه دولت باید شش ماه قبل از مدت اجرای قانون آزمایشی آن قانون را تعیین تکلیف و لایحه را به مجلس ارائه کند. اما تمدید مهلت آزمایشی یک قانون خلاف آیین نامه نیست اما درست آن بود که وزارت کشور لایحه مذکور را تعیین تکلیف کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز