خبرگزاری کار ایران

جعفری در مخالفت با یک فوریت طرح تفکیک جلسات تقنین و نظارتی مجلس:

امور قانونگذاری دارای جنبه نظارتی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۱۲۵

فزایش اشراف نمایندگان به قوانین و امور نظارتی می‌تواند به تصویب بهتر قوانین و ارتقای عملکردی مجلس بینجامد.

نمایندگان در جریان بررسی یک فوریت طرح تفکیک جلسات تقنین و نظارتی مجلس بر لزوم افزایش نظارت مجلس بر امور اجرایی تاکید کردند و گفتند: افزایش اشراف نمایندگان به قوانین و امور نظارتی می‌تواند به تصویب بهتر قوانین و ارتقای عملکردی مجلس بینجامد.

به گزارش ایلنا، قاسم جعفری در نشست علنی امروز(دوشنبه ۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی یک فوریت طرح اصلاح ماده ۱۰۳ آیین‌نامه داخلی مجلس در مخالفت با آن، گفت: هیات رئیسه باید براساس سوگند آیین‌نامه را به درستی اجرایی کند، حال نمایندگان و طراحان این طرح احساس می‌کنند که بندهای آیین‌نامه به درستی اجرا نمی‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دو وظیفه ذاتی مجلس در حوزه تقنین و نظارت افزود: قطعاً بسیاری از قانونگذاری‌ها جنبه نظارتی دارد، به طور مثال در این دوره مجلس طرح‌های یک فوریتی و دوفوریتی مطرح شد که در این طرح‌ها مجلس به دنبال ورود به مسائل و موضوعات داخلی کشور بود که براساس قانون نمی‌توانست مستقیماً به آن وارد شود.

وی ادامه داد: قطعاً تقنین در راستای نظارت و نظارت در راستای درست اجرا کردن قوانین است و این دو موضوع را نمی‌توان از هم تفکیک کرد، زیرا در این صورت وظایف مجلس زیر سوال می‌رود.

جعفر قادری در موافقت با یک فوریت طرح مذکور گفت: اگرچه با محتویات طرح موافق نیستم، اما ساماندهی به وظایف مجلس و اصلاح فرآیند نظارتی قوه مقننه بر دولت و شفاف‌تر کردن امر قانونگذاری موضوع مثبتی است، از این‌رو باید مشخص شود که دولت و دستگاه‌های اجرایی چه عملکردی را از خود به نمایش می‌گذارند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از تکنولوژی‌های روز در امر تقنین و نظارت تاکید کرد و گفت: افزایش اشراف نمایندگان به قوانین و امور نظارتی می‌تواند به تصویب بهتر قوانین و ارتقای عملکردی مجلس بینجامد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز