خبرگزاری کار ایران

حواشی حضور دادستان کل کشور در مجلس:

باهنر مسئول متفرق کردن نمایندگان / ممانعت هیات رییسه از اخطار علی مطهری

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۷۱۸

زمانی که میکروفن لاریجانی روشن بود محمد دهقان عضو هیئت رئیسه میکروفن خود را باز کرد و همزمان با لاریجانی با نمایندگان سخن می‌گفت که این موضوع موجب برآشفته شدن لاریجانی شد به طوریکه با تندی به دهقان گفت وقتی میکروفن من باز است شما میکروفن را باز نکنید جلسه مسئول دارد از من بپرسید تا بگویم به شما

دادستان کل کشور در حالی برای ارائه گزارش در مورد برخورد قوه قضائیه با عاملان پرونده سه هزار میلیاردی به صحن علنی رفته بود که این جلسه با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌ جلسه علنی امروز مجلس در حالی برگزار شد که حجت‌الا اسلام و المسلیمین غلام حسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور برای ارائه گزارش برخورد با یقه سفید‌ها و عاملان پرونده موسوم به سه هزار میلیارد تومان در صحن علنی مجلس حضور یافت.

نمایندگان مردم در بهارستان در دویست و یازدهمین جلسه علنی خود علاوه بر دادستان کشل کشور میزبان ناصر سراج قاضی اصلی این پرونده که اکنون رئیس سازمان بازرسی کل کشور است و جعفری دولت آبادی دادستان تهران بودند.

پس از تذکر جواد کریمی قدوسی که روز گذشته نیز به همراه بیرانوند در مورد عدم حضور وزیر دادگستری به منظور توضیح در این باره تذکر داده بود، ساعت ۸و ۳۰ دقیقه دادستان کل کشور به منظور ارائه گزارش خود در جایگاه قرار گرفت.

معمولا جلسات علنی مجلس با رفت و آمد نمایندگان همراه است، اما به محض آغاز گزارش دادستان کل کشور سکوت معنا داری در مجلس حاکم شد؛ به طوری که همه نمایندگان بر روی صندلی‌های خود نشسته و با دقت سخنان محسنی اژه‌ای را دنبال می‌کردند.

محسنی اژه‌ای نیز سخنان خود را با این موضوع آغاز کرد که مسرورم مجلس وقتی را در اختیار قوه قضائیه گذاشت تا بتوانم در این مجلس حضور یابم.

گزارش محسنی‌اژه‌ای با گرمای خاصی بود تا اینکه پس از۳۶ دقیقه یعنی ساعت ۹:۶ دقیقه محسنی اژه‌ای خطاب به نمایندگان گفت ’همکاران‘، ولی بلافاصله با خنده گفت عذر می‌خواهم فکر کردم اینجا قوه قضائیه است. بلافاصله لاریجانی خطاب به محسنی اژه‌ای گفت همکاران شما هم هستند برخی از نمایندگان همکاران شما بودند.

لاریجانی سوال تعدادی از نمایندگان از دادستان کل کشور را پرسید و قرار است بعد از جلسه سوالات به صورت مکتوب به دست دادستان کل کشور برسد تا وی پاسخ آن‌ها را بدهد.

ساعت ۹:۱۸ دقیقه یعنی پس از ۴۸ دقیقه، گزارش محسنی اژه‌ای از جایگاه پایین آمد و در حلقه نمایندگان قرار گرفت به صورتی که نمایندگان با تجمع در گرد محسنی‌اژه ای از وی تشکر کردند.

اما زمانی که میکروفن لاریجانی روشن بود محمد دهقان عضو هیئت رئیسه میکروفن خود را باز کرد و همزمان با لاریجانی با نمایندگان سخن می‌گفت که این موضوع موجب برآشفته شدن لاریجانی شد به طوریکه با تندی به دهقان گفت وقتی میکروفن من باز است شما میکروفن را باز نکنید جلسه مسئول دارد از من بپرسید تا بگویم به شما!

همچنین لاریجانی وقتی دید تعدادی زیادی از نمایندگان مقابل جایگاه هیئت رئیسه و کنار مسئولان قوه قضائیه تجمع کردند به محمدرضا باهنر ماموریت داد تا آنها را متفرق کند و گفت آقای باهنر نمایندگان را همراهی کنید تا سر جاهای خودشان بنشینند البته تعدادی از نمایندگان همچون علی مطهری، بهرام بیرانوند، مهدی ایثار زاده و… با در دست گرفتن آیین نامه درخواست تذکر داشتند که هیئت رئیسه اجازه نداد.

سرانجام با قدر دانی لاریجانی دادستان کل کشور با همراهان خود ساعت ۹ و ۲۱ دقیقه صحن علنی را ترک کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز