خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم زابل در نطق میان دستور:

مردم سیستان تنها زیان‌های ناشی از عبور و مرور کانتینرهای ترانزیتی را می‌بینند

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۲۴۰

شهرک های صنعتی که با اعتبارات کلان احداثشده تقریبا به طور کامل تعطیل هستند و با وجود تذکرات مکرر جلسات متعدد با مسوولان مربوطه متاسفانه عزمی راسخ از سوی مدیران در این مورد وجود ندارد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، بیکاری و فقر را مشکل اصلی مردم استان سیستان و بلوچستان دانست و اظهار داشت: طبق آمار، زابل و زهک جزو چهار شهر نخست از نظر بیکاری در کشور هستند.

به گزارش ایلنا، حلیمه عالی در نطق میان دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با بیان این که بیکاری و نیز تبعات ناشی از خشکسالی سبب مهاجرت مردم از منطقه شده است، گفت: اگر در اجرای مصوبات دولت تسریع نشود، سیستان از سکنه خالی می شود و امنیت شرق کشور دچار تهدید می شود.

این نماینده مجلس، خواسته اصلی مردم سیستان را ایجاد منطقه آزاد تجاری دانست و ابراز امیدواری کرد که کار مطالعاتی ایجاد این منطقه آزاد هر چه سریعتر انجام شود تا شاهد رونق امید به زندگی در منطقه و خروج از این بن بست باشیم.

عالی اظهار داشت: بازارچه های مرزی استان سالهاست تعطیل و تجارت چمدانی فراموش شده است؛ دو سال متوالی است که پیگیر مساله هستیم ولی متاسفانه مشکل همچنان پابرجاست و نه تنها اقدام موثری برای حل مشکل از سوی ارگان‌های مسوول انجام نشده بلکه مشکل گمرک نیز بر آن اضافه شده است.

نماینده مردم زابل مجلس تاکید کرد: مردم سیستان فقط زیان های ناشی از عبور و مرور کانتینرهای ترانزیتی را می‌بینند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد مراجعان به دفاتر نمایندگان استان را جوانان تحصیل کرده جویای کار تشکیل می دهند که با توجه به ایجاد شهرستان های جدیدالتاسیس در سیستان و خالی بودن اکثر پست های سازمانی انتظار می رود از این جوانان استفاده شود.

عالی از دولت خواست تا با دادن امتیازاتی از جمله پرداخت بدی آب و هوا، حق نوار مرزی، مناطق کمتر توسعه یافته، ریزگردها، مرخصی مناطق محروم و بخشش مالیات به کسبه و محاسبه برق گرمسیری برای کل سیستان به نگهداشتن اشخاص در منطقه کمک کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از فرسودگی شبکه آب شرب شهرستان زابل، خواستار تعویض شبکه آب شرب زابل و اعمال مدیریت یکپارچه آب و خاک شد.

عالی بر احیای سازمان عمران سیستان و حمایت از شرکت توسعه منابع آب و خاک سیستان تاکید کرد و افزود: شهرک های صنعتی که با اعتبارات کلان احداثشده تقریبا به طور کامل تعطیل هستند و با وجود تذکرات مکرر جلسات متعدد با مسوولان مربوطه متاسفانه عزمی راسخ از سوی مدیران در این مورد وجود ندارد.

نماینده مردم زابل در مجلس یادآور شد: ورزش منطقه و بخصوص سیستان که خاستگاه ورزش‌های ملی چون کبدی بوده است به فراموش سپرده شده است.

وی درباره تاسیس منطقه ویژه اقتصادی در این استان نیز گفت: ایجاد این منطقه سه سال قبل تصویب شد اما به دلیل ضعف اجرایی مالی و مدیریتی پیشرفتی نداشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وضعیت دامپروری در استان سیستان را مشقت بار دانست و اظهار داشت: به دلیل کمبود علوفه ناشی از خشکسالی تلفات دام ناشی از سوءتغذیه و بیماری از آن بالاست و دولت باید ضمن تامین علوفه یارانه ‌ای اقدام به خرید تضمینی دام از دامپروران کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز