خبرگزاری کار ایران

ندیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

حضور اعضای کابینه در مجلس سبب همگرایی مجلس و دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۸۶۶

جهانیگری، نوبخت، طیب نیا، نعمت زاده و، ربیعی، ظریف، زنگنه وزیر نفت، آخوندی وچیت‌چیان در مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت حضور دارند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در خصوص حضور ۹ عضو از کابینه دولت روحانی در فراکسیون رهروان را نشانه افزایش ارتباط بین مجلس و دولت خواند و گفت: وزرا به جای حضور در صحن علنی به فراکسیون می‌آیند و بسیاری از سوالات نیز بین نمایندگان ثابت است و با این اقدام وزیر مربوطه وقت کمتری را صرف می‌کند و با این اقدام ممکن است پاسخ دریافت شود.

ایرج ندیمی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا از حضور ۷ وزیر و ۲ عضو کابینه در جلسه روز دوشنبه فراکسیون رهروان ولایت خبر داد و گفت: حضور دولتمردان در ۳ سطح انجام می‌شود یه یکی مربوط به سوالات نمایندگان است و در صورتی که نماینده‌ها سوالی داشته باشند وزیر به جای حضور در صحن علنی به فراکسیون می‌آید و بسیاری از سوالات نیز بین نمایندگان ثابت است و با این اقدام وزیر مربوطه وقت کمتری را صرف می‌کند و ممکن است پاسخ دریافت شود.

وی ادامه داد: سطح دوم در خصوص موضوعات روز است که وزرا آخرین گزارشات خود را در جلسه فراکسیون به نمایندگان می‌دهند.

نماینده مردم لاهیجان سومین علت حضور اعضای کابینه را ارائه مشاوره‌های خاص عنوان کرد و ابراز کرد: وزرا و دولتمردان برای گرفتن و یا دادن مشاوره در مسائل خاص با حضور در جلسات فراکسیون این اقدام را انجام می‌دهند و بین وزرا و مجلس هم‌اندیشی صورت می‌گیرد.

ندیمی ادامه داد: انجام و تشکیل چنین جلساتی برای همگرایی بیشتر مجلس و دولت همواره نیاز است و برای وحدت میان این دو قوه فراکسیون رهروان در صدد است که هرچه بیشتر جلسات مشترکی با دولت برگزار کند و حضور ۹ تن از اعضای کابینه هم در این راستا است.

وی افزود: طبیعتا برای نمایندگان امور و اقدامات وزرایی که بیشتر با مسائل روزمره مردم درگیر هستند بیشتر ابهام ایجاد می‌شود به همین خاطر این وزرا حضور گسترده تری در فراکسیون دارند.

مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت روز دوشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمد باقرنوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، علی طیب نیا وزیرامور اقتصاد ودارایی، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو تشکیل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز