خبرگزاری کار ایران

خان‌محمدی در نطق میان دستور:

معضل بیکاری پتانسیل جوانان را هدف قرار داده است

کد خبر : ۱۶۱۲۳۴

امروز شایسته جوانان مستعد و تحصیل‌کرده ایران اسلامی نیست که علیرغم دارا بودن استعداد بر‌تر و با داشتن تحصیلات عالیه در سایه بیکاری با مشکلات عدیده‌ای مواجه گردند.

نماینده مردم ابهر و خرمدره با انتقاد از وجود معضل بیکاری در کشور، گفت: متاسفانه امروز معضل بیکاری انرژی و پتانسیل جوانان را هدف قرار داده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا خان محمدی خرمی در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود از معضل بیکاری در جامعه انتقاد کرد.

نماینده مردم ابهر و خرم دره ضمن عرض تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(ع) گفت: تکریم جایگاه فرهنگیان و پژوهشگران و خدمت به آنان باید در اولویت اول کلیه مسئولان کشور قرار گیرد. امروز شایسته جوانان مستعد و تحصیل‌کرده ایران اسلامی نیست که علیرغم دارا بودن استعداد بر‌تر و با داشتن تحصیلات عالیه در سایه بیکاری با مشکلات عدیده‌ای مواجه گردند.

خان محمدی در ادامه افزود: با دست پرتوان برخی از این جوانان پرافتخار، و با ورود و حضور در مرز دانش جهانی و جنبش نرم‌افزاری، افتخارات ویژه‌ای برای ایران اسلامی رقم خورده است و بار‌ها رهبر معظم انقلاب توجه بر این جوانان نخبه را با وظایف مسئولان برشمرده‌اند. لکن متاسفانه علی‌رغم تلاش دولت و پیگیری مجلس، معضل بیکاری تمام پتانسیل این جوانان برومند را در جای جای ایران اسلامی مورد هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی بر مسئولان امر اشتغال کشور لازم است با تعریف کامل و درست واژه بیکاری و اشتغال، امکان دسترسی به آمار واقعی درصد بیکاری را در جامعه برای خود فراهم آورند.

وی تاکید کرد: در نظر اینجانب فرصت‌های خدادادی بیشماری برای رفع این معضل وجود دارد که یکی از بارز‌ترین آن‌ها توجه به سرمایه نفت و گاز کشور است.

نماینده مردم ابهر و خرم دره گفت: اینجانب بار‌ها به مسئولان بزرگوار عرض کردم با حضور دانشمندان تراز جهانی در صنایعی نظیر صنعت گاز امکان رفع مشکل بیکاری و رونق کامل اقتصادی در کشور وجود دارد و بنده نیز با تکیه بر این پتانسیل خدادادی جوانان برومند ایران اسلامی و برخی پیشکسوتان بین‌المللی آمادگی ارائه ریزبرنامه‌های علمی و عملی و در سطح کاربردی و توسعه‌ای را به کلیه مسئولان اشتغال و اقتصاد دارم و از همه مسئولان می‌خواهم با بستن کمر همت در جهت رفع معضل بیکاری و کاهش فشار گرانی که بر این مردم بزرگ سنگینی می‌کند، اقدام انقلابی کرده و مجلس شورای اسلامی نیز با تمام توان آماده همکاری با دولت خواهد بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: امروز مردم نجیب ایران اسلامی نظاره‌گر رفتار کلیه مسئولان می‌باشند و لازم است با رعایت عدالت مسئولان محترم به رفع مشکلات مردم فهیم ایران اسلامی اهتمام ورزند. البته اقتصاد دلالی، در برهه‌ای از زمان و در طول تاریخ تعامل باندی و اولویت‌دار نبودن اشتغال و اقتصاد سالم و نگاه غیرمسئولان افرادی که در سایه باندبازی و لابی‌گری به مسندهای مدیریتی می‌رسانند‏، سبب مشکلات و آسیب‌های جدی را در این حوزه بر ایران اسلامی وارد کرده، ‌ می‌کنند و خواهند کرد.

خان محمدی یکی دیگر از نکات مهم کشور را بالا بودن هزینه درمان عنوان و تصریح کرد: آلودگی هوا به دلیل آلوده بودن بنزین و سوخت‌های دیزلی به واسطه بالا بودن درصد ترکیبات مضر در آن نظیر ترکیبات اروماتیک و بنزن و گوگرد است که سبب بروز امراض صعب‌العلاج بیشتری در کشور خواهد شد. توجه بیشتر به کیفیت داروهای ساخت داخل از موضوعات مهم دیگر است.

وی همچنین ضمن قدردانی از زحمات مسئولان استان و کشور در جهت ارتقای استان زنجان به درجه دو، اظهار داشت: از کلیه مسئولان استدعا دارم در جهت تخصیص کلیه اعتبارات ملی و استانی عدالت کامل را رعایت نمایند. چرا که اگر عقب‌ماندگی نامتوازن در هر منطقه‌ای مشاهده گردد، ناشی از بی‌عدالتی است.

آقا محمدی در ادامه نیز ضمن تشکر از وزیرکشور در امر پیگیری ارتقای بخش سلطانیه به شهرستان، ابراز امیدواری کرد با دستور قاطع دولت نسبت به اعلام مراتب ارتقا در ماه جاری، ‌ قدری از غبار محرومیت از رخسار این شهر شهیدان و پایتخت کهن زدوده شود.

نماینده مردم ابهر و خرم دره گفت: امید است با دستور وزیر کشور، ارتقای شهرهای باتمدن و عالم‌پرور هیدج و صائین قلعه نیز فراهم گردد.

وی از از وزیر آموزش و پرورش خواست در جهت رفع کمبودهای مدارس، پژوهشسرا‌ها، راه‌اندازی سالن‌های فرهنگی ورزشی دستورات لازم را صادر فرمایند. از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم نسبت به تامین منابع مالی جهت تکمیل و بهسازی راه‌های روستایی و شهری حوزه انتخابیه‌ام خصوصاً راه ارتباطی استان‌های شمالی - کردستان و همدان و همچنین جهت تامین ادوات راهسازی و شهرسازی، دستور موثر را صادر نماید.

خان محمدی گفت: از وزارت کشور می‌خواهم نسبت به تامین ماشین‌آلات شهرداری‌ها عنایت فرموده و مقدمات افزایش یک نماینده در حوزه انتخابیه شهرستان‌های ابهر و خرمدره را فراهم نمایند.

وی در ادامه افزود: از وزرای اقتصاد و صنعت و کار استدعا دارم با تامین و تخصیص به موقع ارز، زمینه تامین اقلام ضروری و مواد مورد نیاز صنایع تولیدی و سرمایه در گردش آن‌ها، اشتغال پایدار‌، افزایش حقوق قشر آسیب‌پذیر را فراهم آورند. از دولت محترم می‌خواهم در جهت اجرای بند(ب) ماده ۳۴ برنامه پنجم موضوع تخصیص ۱۰ درصد خالص کل وجوه حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به بخش سلامت که اجرایی نشده است، عنایت نماید تا حفظ و ارتقای سلامت تضمین و رفع کمبود دارو و سایر اقلام مربوط مرتفع گردد.

وی ضمن تشکر از وزیر بهداشت و درمان از وزیر خواست در جهت رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی حوزه انتخابیه‌ وی نظیر تامین آمبولانس‌های مجهز به مراقبت ویژه، ارتقای بیمارستان‌ها، تجهیز اورژانس‌ها، پرداخت مطالبات پرسنل بیمارستانی، تجهیز مراکز درمانی به سی‌تی‌اسکن، اعمال آیتم‌های تشویقی جهت تسهیل در جذب پزشکان متخصص اقدام فرموده و دستور پیگیری ویژه اتمام پروژه بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی را صادر فرمایند.

خان محمدی گفت: از وزارت نیرو می‌خواهم نسبت به بهره‌برداری کامل سد کینه‌ورس دستورات لازمه را صادر فرموده تا زمینه بهره‌برداری از سد مذکور توسط کشاورزان عزیز فراهم گردد. از وزارت محترم صنعت، معدن و تجارت می‌خواهم زمینه استقرار حداقل ۱۰ صنعت پایدار متعلق به مناطق محروم در حوزه انتخابیه اینجانب را فراهم آورند.

وی در خاتمه از معاونین وزارت صنایع و به ویژه هیات رئیسه اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواست که با دعوت از وی و با کامل‌ترین تیم در حوزه انتخابیه خود حضور یافته و با رصد‌کردن مشکلات صنایع تولیدی در منطقه درصدد رفع مشکل آنان می‌باشند، قدردانی می‌نمایم. سفر مسئولان محترم میراثفرهنگی کشور که با دستور ریاست مجلس شورای اسلامی و همت مشاور محترم ایشان صورت گرفت را به فال نیک گرفته و از همه عزیزان قدردانی می‌نمایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز