خبرگزاری کار ایران

امیدوار رضایی مطرح کرد‎؛

مجلس ششم رکورد دار ادوار مجلس در تصویب قوانین

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۱۲۷

در دوره ششم مجلس شورای اسلامی ۸۳۰طرح و لایحه به مجلس تقدیم شده است و مجلس چهارم با ۶۰۴ طرح ولایحه کمترین طرح و لایحه را دریافت کرده است.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی مجلس ششم را دارای بیشترین طرح و لایحه مصوب عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیدوار رضایی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در ارائه گزارش خود از عملکرد قوانین مجلس از دوره اول تا دوره نهم اظهار کرد: در دوره اول ۳۷۰ طرح و لایحه به تصویب مجلس رسید که این عدد در دوره دوم مجلس ۳۱۶، دوره سوم ۲۵۶، دوره چهارم ۳۴۲، دوره پنجم ۳۵۹ دوره ششم ۳۹۶، دوره هفتم ۳۳۳، دوره هشتم ۳۴۹ و در مجلس نهم تاکنون ۷۶ طرح و لایحه بوده است که از این حیثکارنامه مجلس ششم درخشانترین کارنامه را داشته است.

وی درخصوص تعداد طرحها ولوایح ارسالی به مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دوره ششم مجلس شورای اسلامی با ۲۶ طرح و لایحه ارسالی به مجمع تشخیص بیشترین ارسال را داشته و دوره دوم نیز با ۳ ارسال کمترین ارجاع طرح و لایحه را به مجمع تشخیص داشته است.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی همچنین در گزارش خود از لوایح مسترد شده از سوی دولت گفت: دوره نخست مجلس ۱۱۰ لایحه را به دولت استرداد داده و دوره ششم پس از آن با ۳۲ مورد بیشترین تعداد بازگشت لوایح به دولت را داشته است و از این حیثمجلس هشتم با ۸ مورد کمترین تعداد استرداد لوایح به دولت را داشته است.

رضایی افزود: در دوره ششم مجلس شورای اسلامی ۸۳۰طرح و لایحه به مجلس تقدیم شده است و مجلس چهارم با ۶۰۴ طرح ولایحه کمترین طرح و لایحه را دریافت کرده است.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس اول با ۶۲۵ جلسه بیشترین تعداد جلسات علنی را برگزار کرده است‏، اظهار کرد: مجلس پنجم با ۳۸۷ جلسه علنی کمترین جلسات علنی هشت دوره مجلس شورای اسلامی را برگزار کرده است.

وی در ادامه گزارش خود از عملکرد قوانین ۹ دوره مجلس اظهار کرد: در دوره ششم مجلس شورای اسلامی بیشترین تعداد لایحه تقدیمی بررسی شده است و در مجلس دوم کمترین طرح و لایحه تقدیمی مورد بررسی قرار گرفته است و از لحاظ طرح ولایحه مصوب نیز مجلس ششم بیشترین قانون را تصویب کرده و مجلس سوم نیز کمترین تعداد قانون را تصویب کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز